De Adelaarshorst: Go Ahead Eagles - SK Brann 0-0 (0-0)

Bezoek datum: 25-07-2024
Locatie: De Adelaarshorst - Deventer (Go Ahead Eagles)
Toeschouwers: 8877
Entree: € 35,- (zitplaats IJsseltribune)
Competitie: Conference League (2e kwalificatieronde)

Eindelijk was het dan zover, na jaren lang ergens bovenaan het lijstje te hebben gestaan voor een wedstrijdbezoek. Elke keer kwam het er niet van om een wedstrijd te bezoeken of het was al uitverkocht. Nu was het eindelijk gelukt om op tijd een kaartje te bemachtigen en voor een bijzondere wedstrijd ook nog. Na een bewogen wedstrijd in de finale van de playoffs vorig seizoen mochten de Eagles aantreden in de 2e voorronde van de Conference League. De tegenstander in deze ronde is het Noorse SK Brann, voor sommige Nederlandse clubs geen onbekende. Eindelijk gaan we de vinck voor de Adelaarshorst zetten. 

Wordt het dan echt mijn eerste keer in De Adelaarshorst? Nee, dat ook weer niet, ik ben hier één keer eerder geweest en dat heb ik toen geweten ook. Ik heb hier nog een tijdje opgesloten gezeten in het stadion, klik hier voor het hele verhaal.

Vanwege de verwachte drukte, de wedstrijd is uitverkocht, besloot ik tot Apeldoorn te rijden en daarna het laatste stukje met de trein naar Deventer. Bij aankomst in Deventer zag je op het perron de lichtmasten al boven de woonwijk uitstijgen, een mooi richtpunt voor de voettocht naar het stadion. Na een kleine wandeling door Deventer en door echte Go Ahead straatjes, met veel vlaggen, stickers en andere Eagles attributen bij huizen, doemde daar het stadion op. Het was er al gezellig druk op het plein en het supportershome bij het stadion. Na eerst even een wedstrijdsjaal te hebben gekocht, die overigens gretig aftrek vonden was het tijd om richting de juiste tribune te gaan en de voetbalsfeer tot me te nemen. 

Ik was natuurlijk al eens in het stadion geweest, maar nu met supporters en rondom een wedstrijd is de beleving toch heel anders uiteraard. Ik had een kaartje voor de IJsseltribune(lange zijde) en hier vandaan een mooi uitzicht op de hoofdtribune en de schitterende Leo Halle tribune. Vanaf mijn plek kon ik de B-Side helaas minder goed zien, het mooie spandoek heb ik hierdoor niet goed kunnen zien helaas. Ondanks dat ik in een hoekje zat, had ik goed zicht en de sfeer op de tribune was goed. Ik heb dan nog nooit een wedstrijd in Engeland bezocht, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dit ermee vergelijken. 

De wedstrijd zelf was spannend, waarbij Go Ahead in de eerste helft eigenlijk al wel een paar keer had mogen scoren. De 2e helft was meer gelijkwaardig, maar door een late rode kaart aan de Eagles kant was uiteindelijk de 0-0 een prima resultaat. Nu hopen dat er in Bergen volgende week een overwinning behaald kan worden en er nog een ronde extra gehaald kan worden. 

Na de wedstrijd weer met trein richting Apeldoorn met een sjaaltje rijker, maar bovenal, eindelijk De Adelaarshorst vinckje gescoord. 

Hierbij nog een aantal filmpjes en foto's: 

Reacties