De Adelaarshorst - Go Ahead Eagles

 
Bezoek datum: 12-01-2022

Door de nieuwe lock down heb ik al vanaf begin november niks meer kunnen bezoeken. Naarmate de periode langer wordt des te meer gaat het weer kriebelen en merk ik dat ik mijn ei niet kwijtraak in deze hobby. De Adelaarshorst van Go Ahead Eagles staat al vanaf het begin hoog op mijn lijst om te bezoeken tijdens een wedstrijd, maar zeker nu ze weer in de Eredivisie spelen en alle geldende regels afgelopen tijd is het bijna onmogelijk om daar als buitenstaander te komen. Toevallig had ik eerder deze week met een collega het over De Adelaarshorst en ook dat er weer een verbouwing aan zat te komen van de zomer. Dit was weer een trigger om toch voor die tijd een keer hier naartoe te gaan. Vanochtend bereikte de trigger zijn hoogtepunt en besloot ik een middag vrij te nemen en meteen door te rijden naar Deventer. Al kon ik er alleen maar een rondje omheen lopen en wat foto's van buiten maken, dat zou al voldoening geven in deze tijd. 
Mede door alle romantische verhalen over het stadion, Engels achtig, middenin een woonwijk, staat dit stadion hoog in mijn lijst. Eenmaal in Deventer en rijdend richting de Vetkampstraat doemde de lichtmasten al op in de verte, heerlijk gezicht. Na snel de auto geparkeerd te hebben en de telefoon in de aanslag voor de vele foto's die zouden volgen(65 stuks), begon de ronde aan de buitenzijde. Al snel zag ik dat je via de parkeerplaats op een pleintje terecht kon waardoor je door het hek nog enigszins iets van het station kon zien. Lopend naar de andere hoek zag ik tot mijn grote verrassing een hek openstaan, voorzichtig ben ik naar binnen gelopen en keek ik of ik iemand zag waaraan ik kon vragen of ik even een rondje mocht doen voor foto's. Er was niemand in de buurt, dus toen de gok maar gewaagd om verder door te lopen. Wat een mooi stadion is dit, ondanks dat er al 2 nieuwe tribunes staan heeft het door de bouwstijl nog steeds een mooi karakter en een heerlijke uitstraling. Vooral de nieuwe Leo Halle tribune is erg mooi met de skyline van Deventer afgebeeld. Voor deze tribune is Craven Cottage van Fulham als inspiratie gebruikt en zijn hiervoor echte bakstenen gebruikt. Hierdoor heeft de tribune een Engelse uitstraling, welke goed bij de Eagles past. In het stadion kon ik aan 2 zijdes lopen, de overige 2 zijdes waren afgesloten. Het was ook mogelijk om op het veld te komen, maar dit heb ik niet aangedurfd, zeker niet met de waarschuwingsbordjes en de daarbij behorende straffen.
Na behoorlijk wat foto's te hebben gemaakt werd het weer tijd om naar buiten te gaan en kijken of ik nog een rondje buitenom kon doen. Waar ik altijd bang voor ben als ergens een hekje openstaat kwam nu daadwerkelijk uit, het hek waardoor ik naar binnen was gekomen was dicht en afgesloten. Heb ik weer! Vluchtig heb ik nog even rond gekeken of ik er op een andere manier naar buiten kon maar helaas, er restte niets anders dan de club even te bellen om te zeggen dat ik was ingesloten. Vrij vlot was er iemand met een sleutel gevonden en werd ik bevrijd uit De Adelaarshorst. Nog even netjes mijn excuses aangeboden voor het ongemak maar dit was geen probleem. Na dit 'spannende' avontuur nog even een half rondje gelopen en nog wat foto's geschoten. 

De verhalen over het stadion kan voor zover beamen, het ademt voetbal en het straalt ook echt iets uit. De wens blijft zeker nog steeds om hier snel een wedstrijd te kunnen bezoeken, dus zodra het weer mogelijk is maar eens kijken hoe aan kaarten te geraken.

Hieronder nog een groot aantal mooie foto's:

 


Reacties