Eroglu-Arena: 1. FC Kleve - Vfb Homberg 0-3 (0-0)

 

Bezoek datum: 03-10-2024
Locatie: Eroglu-Arena - Kleve / Duitsland (1. FC Kleve)
Toeschouwers: 252
Entree: € 10,-
Competitie: Oberliga Niederrhein (Duitsland)

Donderdag 3 oktober is het in Duitsland de dag van de Duitse eenheid, dit is een nationale vrije dag in Duitsland en dan worden er in de lagere divisies volop competitie gespeeld verspreidt over de hele dag. Een mooie gelegenheid om één of meerdere wedstrijden over de grens mee te pakken. Deze dag heb ik een vrije dag genomen en gekeken wat ik zou gaan doen deze dag. De keuze viel al snel op 1. FC Kleve, vlak over de grens. Deze had in ik de corona periode ook in het vizier op het moment dat er in Nederland nog niet met publiek gevoetbald mocht worden maar uiteindelijk de oversteek niet gewaagd. Deze donderdag gaat het er dus wel van komen. Que andere tijden waren er geen wedstrijden in de buurt van Kleve, dus deze dag ga ik voor 1 wedstrijd. Na een uurtje kachelen ging ik bij Nijmegen de grens over, van extra grenscontrole heb ik niks van gezien. Op de parkeerplaats bij het stadion was het nog niet zo druk, uiteindelijk zouden er ongeveer 250 toeschouwers op deze wedstrijd afkomen. 

Bij de ticketbox bij de ingang kocht ik een kaartje voor deze wedstrijd, ondanks dat dit het 5e niveau is kon ik toch een tientje af tikken voor deze pot. Tot overmaat van ramp scheurde de controleur ook nog mijn kaartje bijna doormidden. Eenmaal binnen kon ik rustig rondlopen en op alle tribunes een kijkje nemen. De hoofdtribune is een bijzonder exemplaar, het vooraanzicht van het veld dan ziet de tribune er netjes uit met voornamelijk blauwe stoeltjes en de clubnaam met rode stoeltjes. De rest van de tribune met de aangrenzende ruimtes lijkt wel wat weg te hebben van een kraakpand. De 'kantine' is een lege ruimte met een bar en een aantal tafeltjes en stoelen. De ramen zijn deels kapot en afgeschermd met platen. Ouwe meuk zullen vele zeggen, maar het heeft toch wel iets. Nadeeltje is wel dat je niet kan pinnen om eten en drinken te halen. Ik had mijn contanten al opgemaakt aan het entreekaartje, dus ondanks de lekkere geur en aangezicht van het broodje braadworst moest ik deze toch even overslaan. Toch weer even een remindertje om voldoende contant mee te meenemen op zo'n tripje. 

Aan de overkant van de hoofdtribune, heb je een overdekte staantribune met aansluitend de radiokamer. Achter de beide doelen heb je onoverdekte staantribunes met barriers. Bij één van de doelen heb je een mooi uitzicht aangezien het stadion iets hoger ligt. Helaas is de camera van mijn telefoon niet meer de beste waardoor veel foto's wat wazig zijn. Gelukkig heb ik binnenkort een nieuwe telefoon zodat de foto's weer beter zouden moeten zijn. 

De wedstrijd zelf was ook vermakelijk om naar te kijken ondanks een 0-0 ruststand. In de 2e helft eigenlijk een beetje hetzelfde spelbeeld van 2 ploegen die redelijk aan elkaar gewaagd waren. Net op het moment dat ik dacht een 0-0 aan mijn lijst toe te voegen, ging het in het laatste kwartier toch los en maakte Vfb Homberg toch een duidelijk onderscheidt door 3x te scoren. En zo was het een heerlijk donderdagmiddag met een lekker najaarszonnetje, een mooie en leuke ground en een leuk potje voetbal. Alleen het gemist van het broodje braadworst, maar ja, dat is mijn eigen schuld. 

Zeker gezien de korte afstand over de grens, is dit echt wel een aanradertje om even lekker mee te pakken. 

Hieronder nog een aantal (wazige) foto's van deze mooie ground. 

Reacties