Tour de France (3/4): Stade Marcel-Guilbaud - Les Sables d'Olonne

 

Bezoek datum: 08-08-2024
Locatie: Stade Marcel-Guilbaud - Les Sables d'Olonne / Frankrijk

De laatste stop deze dag is bij het Stade Marcel-Guilbaud, ook deze ground is gerelateerd aan Les Sables FCOC, maar geen idee of dit nu een trainingscomplex is of wellicht voor jeugdwedstrijden. Wat ik wel weet is dat ook hier het hek weer was afgesloten en nu er niemand liep die daar deze bezig was. Het leek er nu op dat ik dan toch voor een gesloten complex zou staan, tot mijn oog viel op een groot hek viel die openstond. Het was alleen even de vraag of dat hek wel toegankelijk zou zijn. Ik liep om een gebouw heen om te kijken of het hek benaderbaar was. Naast dit sportcomplex zit een petanque club waar heel veel activiteit was deze middag. Om het open hek te bereiken moest ik dus via de petanque club naar binnen. Grappig om een keer te zien, want hier waren wel in totaal een stuk of 40 petanque banen en bijna de helft hiervan was in gebruik. Ik ben langs de banen gelopen en door het hek het voetbalterrein opgegaan. Hierdoor heb ik toch nog weer wat extra foto's kunnen maken van dit complex. Deze was dan wel het minste aansprekend van de drie, maar zeker leuk om ook mee te pakken. De mooiste van de 3 bezochte grounds is toch zeker Stade de la Rudeliere, jammer dat ik hier geen officiĆ«le vinck kan plaatsen. 

Na de nodige foto's was het weer tijd om terug te gaan naar de camping en mij bij het gezin in het heerlijke zwembad aan te sluiten. 



Reacties