Stade Municipal Aizenay: Vendée Poiré Football - La Roche VF 1-2 (0-1)

Bezoek datum: 10-08-2024
Locatie: Stade Municipal Aizenay - Aizenay (France d'Aizenay)
Toeschouwers: 500
Entree: Gratis
Competitie: Vriendschappelijk

Na eerder deze vakantie een drietal grounds te hebben bezocht zonder wedstrijd was het deze zaterdag toch echt tijd voor de eerste echte officiële vinck in Frankrijk. Door de grote afstanden in Frankrijk was er in de buurt van de camping weinig wedstrijden te bezoeken. Degene welke het dichtst bij zou zijn was de wedstrijd die in Aizenay gespeeld zou worden tussen Vendée Poiré Football en La Roche VF in een vriendschappelijke wedstrijd. Beide clubs komen ook tegen elkaar uit in de competitie, de Championnat National Groupe B, dit is het 4e niveau in Frankrijk. Het Stade Municipal Aizenay ligt iets langer dan een half uur rijden vanaf de camping en wordt normaliter bespeeld door France d'Aizenay. In Aizenay hebben ze ook een grote kathedraal welke goed is te zien op dit complex. Hierdoor is de tribune met deze kathedraal op de achtergrond mooi te pakken op een foto. 

De temperatuur was lekker hoog maar gelukkig was er genoeg schaduw te vinden. Tegen mijn verwachting is was het ook nog redelijk druk toen ik aankwam. Ook werd er al gevoetbald en vreesde ik even dat de wedstrijd was vervroegd maar gelukkig bleek dit een andere wedstrijd te zijn. Door de warmte was het veld erg droog en waarschijnlijk ook wat lastiger om te voetballen. Toch werd het een leuk potje voetbal en er zaten een paar leuke voetballers bij die wel een balletje konden raken. De eerste helft heb ik gekeken staand voor de tribune en de 2e helft was ik verkast naar een plekje schuin achter het doel maar nog steeds in de schaduw. Hierbij had ik een mooi zicht op de tribune en de kathedraal in de verte. De wedstrijd eindigde in een 1-2 overwinning voor La Roche VF, daarbij speelden ook wel wat meer spelers die wat meer opvielen. Een leuke pot voetbal en mijn eerste echte vinck in Frankrijk ofwel een geslaagd tripje.

Hierbij nog een aantal foto's van deze ground:


Reacties