Oscar Vankesbeeck Stadion: Racing Club Mechelen - Bocholter vv 3-0 (0-0)

Bezoek datum: 03-02-2024
Locatie: Oscar Vankesbeeck Stadion - Mechelen - België (Racing Club Mechelen)
Toeschouwers:
Entree: € 17 (zitplaats hoofdtribune)
Competitie: Tweede Klasse VFV B

Na een geslaagde eerste wedstrijd in Molenbeek deze dag, ging het vanuit Molenbeek door naar Mechelen. Eerder dit jaar heb ik al KV Mechelen kunnen vincken, maar de mooiste vinck in Mechelen nog niet. Het Oskar Vankesbeeck prijkte hoog op mijn lijst, er wordt ook gezegd dat je geen echte groundhopper bent als je hier nooit bent geweest. Deze zaterdagavond gaat het voor mij dus gebeuren. In de afgelopen jaren al veel over dit stadion en de club Racing Mechelen gelezen. Waar verhalen nog weleens worden overdreven of worden geromantiseerd kan ik me over dit stadion zeker aansluiten bij de verhalen. Nadat ik eerst even goed moest zoeken naar een parkeerplekje zonder bang te zijn voor een bekeuring of te worden weggesleept kon ik richting het stadion. Bij ingang werd mijn e-ticket gescand, helaas was het niet mogelijk om het e-ticket om te ruilen voor origineel kaartje maar dat mocht de pret niet drukken. Eenmaal door de toegangspoort naar binnen te zijn gegaan en zonder te zijn betast door een steward of politie meteen de camera in de aanslag. Op deze ground is er zoveel wat de moeite waard is om vast te leggen, wat dat betreft is het gunstig dat we nu in het digitale tijdperk leven. Dit had anders kapitalen gekost aan foto rolletjes en de ontwikkeling hiervan.
Alles op deze plek ademt nostalgie, voor de pure liefhebber een genot om rond te lopen. Voor iemand die daar niet van houdt zal het zien als ouwe meuk maar daar doe je deze plek echt te kort mee. Er zijn diverse mooie plekken te vinden waarin de geschiedenis van de club naar voren komt. Het zou eeuwig zonde zijn als deze plek ten prooi zal vallen aan de sloopkogel, al worden deze geluiden helaas wel steeds sterker. Des te blijer ben ik hier nu eindelijk te kunnen rondlopen en niet later hoef te zeggen dat ik helaas te laat ben geweest. Op het complex wordt alleen nog gebruik gemaakt van de hoofdtribune en van een staantribune achter het doel. Aan de andere lange zijde is ook een tribune maar deze is afgesloten middels hekken. Eigenlijk hoef je niet te veel het Oscar Vankesbeeck Stadion te zeggen, de foto's spreken voor zich. 
De wedstrijd zelf was ook zeer vermakelijk waarbij Racing Mechelen de overhand had maar desondanks toch met een 0-0 ging rusten. In de 2e helft kon er wel worden doorgedrukt en werd er uiteindelijk naar makkelijke 3-0 overwinning gevoetbald. Een mooi bijkomstigheid, maar de romantiek van de ground stijgt boven alles uit. Na de wedstrijd het kleine feestje nog even aan de zijlijn meegevierd voordat ik de automobiel met een goedkopere volle tank weer richting Nederland stuurde. 
Zo eindigde deze mooie groundhopdag met twee mooie grounds en met een hele rits foto's. 

Ik heb geprobeerd een selectie te maken in de foto's die ik heb gemaakt, een lastige keuze en er blijven een er genoeg over om te delen. 

Reacties