Kras Stadion: FC Volendam - Almere City FC 0-1 (0-1)

Bezoek datum: 14-01-2024
Locatie: Kras Stadion - Volendam (FC Volendam)
Toeschouwers: 6.738
Entree: € 22,50 (zitplaats, tribune achter het doel)
Competitie: Eredivisie

De eerste nieuwe vinck van het jaar 2024 vind plaats in Volendam in het Kras Stadion. FC Volendam kruist hier de degens tegen Almere City FC in een heuse degradatiekraker in de Eredivisie. Een aantal jaren geleden ben ik al eens in het stadion geweest, we waren destijds op vakantie in Volendam, het stadion was toen gewoon open en ben er een klein stukje in geweest voor een foto. Destijds niet tijdens een wedstrijd dus eigenlijk ook niet een echte vinck, dus deze stond nog steeds open op het lijstje. Voor deze wedstrijd heb ik gewoon via de website een kaartje kunnen aanschaffen zonder clubkaart. Nadat ik het kaartje in de pocket had, heb ik meteen FC Volendam een mailtje gestuurd om te vragen naar de mogelijkheden om een hard copy ticket te bemachtigen. Al vrij snel kreeg een reactie, als ik me even zou melden bij de administratie dan zouden ze even een ticket voor me uitprinten. 
Na ongeveer een uurtje rijden reed ik op de provinciale weg richting Volendam en toen ik dichterbij kwam torende de brandende lichtmasten al boven het dorp uit. Het gevoel dat je vroeger als kind kreeg je als je in de auto bij je ouders in de verte stadionlampen zag opdoemen, dat is er nog steeds. Herkenbaar voor de liefhebber, de leek zal denk, kerel het zijn maar lampen. Ach ja, ieder zijn ding zeg ik dan maar. Dicht in de buurt van het stadion kon ik makkelijk en gratis parkeren, ik was ook mooi op tijd gearriveerd. Op het gemakje ging ik richting het Kras Stadion. Vlak naast het stadion heb je het sportpark van RKAV Volendam. de amateurs die actief zijn in de Derde Divisie A. Het sportpark lonkte wel, maar deze staat ook nog wel een keer op het lijstje, dus toch maar verder doorgelopen. Via een bruggetje maak je de oversteek van RKAV naar de FC, meteen een mooi Kodakmomentje. Rondom het stadion was het nog lekker rustig, dus ik bevond me eerst richting de administratie om het originele ticket te scoren. Dit was binnen een mum van tijd geregeld, dus het ticket ging meteen netjes het binnenzakje in. Daarna even een rondje gemaakt rondom het stadion om vanuit elke hoek een foto te maken. 
Toen ik het idee had genoeg foto's van buiten te hebben gemaakt werd het tijd het stadion binnen te gaan, nog steeds ruim op tijd voor de aftrap. De spelers waren niet begonnen met de warming-up dus eerst maar eens wat foto's gemaakt van binnen het stadion. Na een tijdje aan het rand van het veld te hebben gestaan en al menig broodje bal voorbij te hebben zien komen, was het verzet toch gebroken en moest toch ook het broodje bal worden genuttigd. Het was al bijna lunchtijd dus het kon ook wel. Het uitvak was ondertussen ook al redelijk gevuld met de gasten uit Almere.
Met 6738 toeschouwers in een stadion met plek voor 6800 toeschouwers kan je spreken over een goed gevuld stadion voor deze kraker. De 1e helft was duidelijk voor de ploeg uit Almere, die dan ook verdiend al vrij snel op 0-1 kwamen. FC Volendam was vooral erg slordig en er werd weinig gecreëerd, Almere City kreeg deze 1e helft nog een paar goede kansen om de score uit te breiden maar het vizier stond niet op scherp. De 2e helft was Almere vooral bezig het tempo uit de wedstrijd te halen en Volendam bleef erg slordig. Een driedubbele wissel na bijna 70 minuten spelen veranderde dit spelbeeld niet. Hierdoor ontstond een saaie 2e helft met als enige opwinding een opstootje tegen het eind van de wedstrijd wat meteen de enige 2 gele kaarten van de wedstrijd opleverde. De supporters van Volendam dropen teleurgesteld af, terwijl in het uitvak de overwinning volop gevierd werd. 

Voor mij restte nog één ding, een visje scoren op de De Dijk. Ondanks de vieze regen en de kou toch even die kant op en een lekker bakje kibbeling met saus gescoord. Om het thuisfront ook tevreden te stellen ook nog even wat harinkjes meegenomen voor vrouwlief. Hieronder nog een aantal foto's van een deze dag.

  


Reacties