Sportpark Bosstraat Oost: SO Soest - VFC Vlaardingen 0-1 (0-0)

Bezoek datum: 19-11-2023
Locatie: Sportpark Bosstraat Oost - Soest (SO Soest)
Toeschouwers: 150-200
Entree: Gratis
Competitie: 2e klasse Zondag B

Deze maand is qua wedstrijden bezoeken erg karig door diverse andere afspraken en verplichtingen pas 1 wedstrijd kunnen bezoeken en dan ook nog een thuiswedstrijd van het eigen vlaggenschip. Deze zaterdag hadden de kinderen geen zin in de intocht van Sinterklaas, dus helemaal prima, maar dan gaan we wel naar de wedstrijd van het 1e zei ik meteen. Helaas door ziekte van zoonlief en het slechte weer toch maar besloten om de zaterdag wedstrijd te laten schieten. Zondagochtend wakker wordend in bed toch het gevoel krijgend graag een wedstrijd te bezoeken. Aangezien ik niet te ver weg wilden deze zondag viel de keuze om een wedstrijd van Sportorganisatie Soest of kortweg SO Soest genoemd. Dit is slechts op een half uurtje rijden dus prima te doen. De tegenstander is het voor mij onbekende VFC Vlaardingen en wordt gespeeld in de 2e klasse Zondag B. Van wat ik begreep is dit het laatste seizoen op de zondag voor SO Soest en wordt volgend seizoen de stap naar het zaterdag voetbal gezet. 

Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen zag ik tegenover het Sportpark Bosstraat Oost het complex van vv SEC liggen. Hier heb ik jaren terug zelf een wedstrijd gespeeld maar kon me van destijds niet herinneren dat SO Soest aan de overzijde lag. Het sportpark van SO Soest ligt mooi tussen bosrijke omgeving en de herfstkleuren waren dan ook volop aanwezig rondom het sportpark. Helaas was ook het herfstweer in vol ornaat aanwezig, maar gelukkig heb ik tijdens de wedstrijd een plekje op de goedgevulde tribune kunnen vinden. SO Soest speelt op een kunstgrasveld en beschikt dus over een overdekte zittribune. Aan de andere lange zijde heb je onoverdekte staanplaatsen. De score wordt nog bijgehouden op een ouder score bord, de rage van een modern LED scherm scoreboard is hier nog niet aan de orde. 

SO Soest staat zelf in deze 2e klasse in de middenmoot en de tegenstander deze middag is op de laatste plaats terug te vinden met maar 1 punt. Hopelijk de ingrediënten voor een leuke pot voetbal met veel doelpunten. Want doelpunten heb ik wel wat gemist de laatste wedstrijden, de laatste 5 wedstrijden slechts 5 doelpunten mogen aanschouwen, waarvan 1x 0-0 en 3x 1-0/0-1. Het begin van de wedstrijd was een groot foutenfestival met 2 ploegen die niet goed aan de wedstrijd begonnen zeg maar. Dit zou toch wel een stapel doelpunten moeten opleveren zou je denken. SO Soest begon dermate slecht aan de wedstrijd dat de trainer na 28 minuten voldoende had gezien en een dubbele wissel doorvoerden, mede ook door een aantal ontvangen gele kaarten. Dat één van de invallers binnen 17 minuten al mocht gaan douchen na 2x geel hielp de thuisploeg ook niet over het dode punt heen. De rust werd met een 0-0 tussenstand gehaald. 

In de 2e helft drukte de gasten meer in de jacht op het openingsdoelpunt. Dit leverde wel een aantal kansen op maar niet het gewenste doelpunt. Tegen het eind van de wedstrijd rook de thuisploeg nog kansen en kreeg ook een paar goede mogelijkheden om de wedstrijd alsnog binnen te trekken maar ook dit zonder het gewenste doelpunt. Net op het moment dat ik dacht dat ik weer een 0-0 wedstrijd te pakken had, werd er toch eindelijk gescoord. De uitploeg wist de volle buit te pakken door in de blessuretijd het verlossende doelpunt te scoren. Dit doelpunt werd groots gevierd, de hele bank stroomde leeg het veld in om dit moment te vieren. In de paar enkele minuten die nog gespeeld werden kon de stand niet nog verder worden aangepast, waardoor de 3 punten meegaan de bus in naar Vlaardingen. 

Zo heb ik voor mijn korte break naar Gran Canaria toch nog even een wedstrijd kunnen meepakken. Officieel via de FutbologyApp is dit ground nummero 99. Dus nummer 100 moet er binnen korte tijd ook van gaan komen. Maar dus eerst even een paar dagen naar de zon. 

Hierbij nog een aantal foto's van Sportpark Bosstraat Oost.



Reacties