Gran Canaria tour (3/4): Estadio de Gran Canaria - UD Las Palmas

Bezoek datum: 23-11-2023
Locatie: Estadio de Gran Canaria - Las Palmas / Gran Canaria / Spanje (UD Las Palmas)

Vandaag weer een lekker dagje op pad, vandaag zetten we koers richting Las Palmas. Eerste stop op deze dag moet het Estadio de Gran Canaria zijn van de club Las Palmas. Nadat we eindelijk een parkeerplekje hebben kunnen vinden, gingen we op zoek naar een opening. Deze werd al vrij snel gevonden aangezien de fanshop in het stadion geopend was. Dit bood meteen de gelegenheid om het stadion van binnen te zien. Aan de kant waar we binnen kwamen waren de tribune opgangen geblokkeerd. Verderop stond een hek open dus ik liep het hek al door voor een paar foto's. Voordat ik kon afdrukken werd ik al op zeer vriendelijke wijze terug geroepen. Al had mijn vrouw wel wat bedenkingen over de manier van roepen, haha. 

Vervolgens zijn we de andere kant maar opgelopen richting de hoofdtribune. Hier waren de opgangen op een gegeven moment niet meer geblokkeerd. Aangezien er ook 2 andere mensen hun kans schoon zagen begon ook ik aan de afdaling richting het speelveld. Zonder dat ik werd teruggeroepen had ik het speelveld bereikt. Hierdoor kon ik mooi foto's maken van dichtbij het speelveld. Om het veld te betreden en even in de dug-out te gaan zitten was een brug te ver voor me. Op een gegeven moment kwam er toch een meneer van de beveiliging aan op de scooter. Deze man gaf wel op vriendelijke wijze aan dat het niet de bedoeling was dat wij ons hier bevonden. Geen probleem, de foto's waren al in the pocket. Dus toen weer even aan de conditie gewerkt en weer de trappen opgeklommen. 🥵

Dit is een erg gaaf stadion en blij dat ik deze heb kunnen zien en dan zeker ook nog zo dicht bij het veld heb kunnen komen. Het stadion is volop in de kleuren van de club, dit draagt zeker bij in de gave uitstraling van het stadion. Ben je in Las Palmas dan is dit zeker een must see.

Hierbij de vele mooie foto's, al zeg ik het zelf:


Reacties