Gran Canaria tour (2/4): Estadio Municipal de Maspalomas (lost ground)

 
Bezoek datum: 22-11-2023
Locatie: Estadio Municipal de Maspalomas - Maspalomas / Gran Canaria / Spanje (lost ground)

Na eerst lekker middagje te hebben gestruind in Puerto de Mogan en Playa de Mogan op de weg terug nog even een bezoek gebracht aan Estadio Municipal de Mogan ging de reis weer terug naar onze tijdelijke thuis basis Maspalomas. Voordat we naar het hotel zouden terugkeren zouden we nog even naar het Estadio Municipal de Maspalomas gaan, dit ligt op 11 minuutjes rijden van het hotel, dus die kon ik niet laten schieten. Dit stadion werd bespeeld door CD Maspalomos maar die hebben ondertussen een andere thuisbasis. Dit stadion heeft nu dus geen bespeler meer en is dus een lost ground. 

Alles leek in eerste instantie dicht, met de hoge blauwe muren leek het wel een vesting. Eén poortje was open maar hierbij kwam je op een klein pleintje voor de hoofdtribune zonder enig zicht op de binnenzijde van het stadion. We probeerde een rondje te lopen om het stadion maar dit bleek toch wat lastiger te zijn doordat aan één zijde het hek langer doorliep en de weg eromheen onbegaanbaarder werd. In een van de poorten zat een kleine opening doordat dit vergaan was, dus door dit gat heb ik nog wel een foto van de hoofdtribune kunnen maken. Onverrichterzake onderweg naar de auto was er toch een ander poortje open gegaan dus toch even snel naar binnen geglipt voor een aantal foto's terwijl de vrouw de poort bewaakte zodat we niet zouden worden opgesloten. In het gedeelte waar de poort openstond was een soort van gym, maar ik kon wel een stukje het stadion inkijken en wat foto's maken. Door de laagstaande zon kreeg ik de hoofdtribune er niet goed op. Op het moment dat ik toch even meer die kant op wilde lopen kreeg ik een Ola, no no te horen, dus denk dat het niet gewaardeerd werd dat ik verder wilde lopen. Jammer maar helaas. Aan het veld was al goed te zien dat er niet meer gespeeld werd, helemaal verdord en niet meer onderhouden. Met recht een mooie lost ground dus. Na op de plekken waar ik wel mocht komen de nodige foto's te hebben gemaakt was het weer tijd om de auto op te zoeken en terug naar het hotel te gaan. De eerste volle dag op Gran Canaria en al 2 grounds kunnen bezoeken, mooi gemiddelde al zeg ik het zelf. 

Hieronder de foto's van deze mooie lost ground:


Reacties