Gran Canaria tour (1/4): Estadio Municipal de Mogan - C.F. Mogan

Bezoek datum: 22-11-2023
Locatie: Estadio Municipal de Mogan - Lomo Quiebre / Gran Canaria / Spanje (C.F Mogan)

Vanaf dinsdag 21 november tot en met zaterdag 25 november zijn we een paar daagjes naar het Spaanse eiland Gran Canaria gegaan. Even een paar daagjes naar de zon met zijn tweetjes en zonder de kinderen. Voor deze korte vakantie hebben we een auto gehuurd om wat cultuur te snuiven van dit eiland. Van te voren sowieso wat plannen gemaakt van welke plaatsjes bezocht zouden worden en ook Estadio de Gran Canaria is op deze lijst gekomen. Zelfs de vrouw vond deze te mooi voor mij om niet te bezoeken. Maar hierover later meer, Las Palmas stond voor de donderdag gepland.

Woensdag stond een bezoek aan de plaatsjes Puerto de Mogan en Playa de Mogan op de planning. Op de heen weg hier naartoe viel mijn oog al op een klein stadion langs de weg. Op de terugweg weer naar Maspalomas waar we verbleven, toch even de auto geparkeerd om een blik te werpen. De vrouw bleef liever even in de auto wachten dus ik ging vol goede moed richting het stadionnetje.

Gelukkig stond er een deur open, dus even netjes gevraagd aan de meneer die bezig was of ik wat foto's mocht maken. Dit moest hij even aan iemand vragen maar dat was geen probleem. De deur naar de kleedkamers stond open dus even om het hoekje gegluurd maar die kleedkamer waren ze aan het verbouwen. Aan het eind van de gang gebaarde een andere man dat ik even moest wachten en toen opende hij een andere kleedkamer die ik kon bekijken. 

Ondertussen vroeg een speler die daar al liep waarom ik foto's maakte. Na uitleg van mijn hobby gaf hij aan dat vrijdagavond het 1e ook een wedstrijd daar zou spelen. Dit paste helaas niet in de planning, maar vriendelijk was het wel. Leuke en vriendelijke mensen hier. Jammer genoeg wel kunstgras maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb even een aantal foto's gemaakt van dit kleine maar toch bijzondere stadion. Vooral de ligging tussen de bergen maakt het mooi. Dit was een leuke verrassing om tegen te komen en te hebben bekijken. 


Reacties