Sportpark Gagelman (De Zweef): rksv De Zweef

 
Bezoek datum: 17-08-2023
Locatie: Sportpark Gagelman - Nijverdal (rksv De Zweef)

Na het eerdere bezoekje deze dag aan vv Hellendoorn eerst netjes de boodschappen gedaan bij de supermarkt. Eenmaal weer terug in de auto toch even de Futbology app weer openen om te kijken of er nog iets in de buurt zit. Op een paar minuutjes met de auto zat er inderdaad weer een voetbalclub, dus toch maar nog even die kant opgegaan. Dit betreft het Sportpark Gagelman en dan het gedeelte waar rksv De Zweef is gehuisvest. Je hebt ernaast ook nog Sportpark Gagelman maar dan van vv DES. Mijn bezoekje vandaag was dus bij De Zweef, ook hier had ik het geluk van een openstaand hek. Eén vrijwilliger was in de kantine bezig met werkzaamheden, dus eerst even netjes gevraagd of ik even een rondje mocht lopen, ook om te zorgen dat ik niet werd ingesloten. De man vroeg wat ik kwam doen en begon toen trots te vertellen dat ze de gehele kantine vernieuwd hadden en of ik niet even een kijkje wilde nemen. Uiteraard wilde ik dat wel, de kantine is behoorlijk ruim en het rook inderdaad naar verf en nieuwe vloerbedekking. Het meubilair wordt ook nog vernieuwd maar dat moest nog binnenkomen. Het zag er al netjes uit, al moet de aankleding het uiteindelijk helemaal af moeten gaan maken. 
We hebben even kort gesproken over de club, die van origine een zondagclub (1e klasse) was maar sinds 2020/21 is de overstap gemaakt naar het zaterdag voetbal waarbij gestart moest worden in de 4e klasse. Komend seizoen is het vlaggenschip te bewonderen in de 2e klasse op de zaterdag. Op zondag is nog maar één recreanten team actief bij De Zweef. Na het korte onderhouden begon ik mijn ronde langs het kunstgrasveld. Onderweg naar de lange zijde waar de tribune stond besefte ik opeens dat ik helemaal geen dugouts zag staan. Uiteindelijk zag ik wel op het veld aan beide kanten van de middenlijn een bankje met 4 stoeltjes staan, toen pas viel het mij ook op dat de plekken voor de wisselspelers in de tribune verwerkt waren. Dus dit mysterie was ook weer snel uit de wereld. 
Wat bij dit sportpark op valt, net zoals eerder vandaag bij vv Hellendoorn is dat er nog een oud scorebord staat, maar dat er ondertussen ook een groot digitaal scoreboard is. Dit zie je overigens steeds meer bij de amateurclubs, de ouderwetse scoreboards zijn aan het uitsterven blijkbaar. Nadat ik mijn ronde had afgemaakt was het toch tijd om de boodschappen naar het vakantiehuisje te brengen, al had ik volgens de app nog wel wat sportparken kunnen bezoeken. Al met al zijn 2 sportparken een mooie score voor zomaar tussendoor. 

Hieronder nog een aantal foto's van Sportpark Gagelman:











Reacties