Sportpark De Voordam: vv Hellendoorn

 
Bezoek datum: 17-08-2023
Locatie: Sportpark De Voordam - Hellendoorn (vv Hellendoorn)

Deze week even een midweekje met het gezin naar een vakantiepark in Hellendoorn. Uiteraard even gekeken wat voor wedstrijden er in de buurt waren maar vanwege een kort midweekje met het gezien geen poging tot onderhandelen gedaan met de vrouw. Na de woensdag de hele dag in het pretpark te hebben rondgelopen en vooral te hebben gekeken hoe de andere gezinsleden in de attracties gingen was het donderdags weer even tijd voor een beetje rust. Al moest er nog wel even een paar boodschapjes worden gedaan. Ik offerde mij op om er even op uit trekken naar de plaatselijke supermarkt. Hierbij aangevende dat ik onderweg wel een sportpark had gezien en daar toch wel even zou gaan kijken. 

Dit was dus sportpark De Voordam van de voetbalclub vv Hellendoorn. Dit betreft een fusieclub die in 2006 is ontstaan uit de clubs SOS en vv Vesos. De clubkleuren van de fusieclub zijn rood en blauw en de club speelt komend seizoen in de 3e klasse D Oost op de zaterdag. 

Bij aankomst zag ik dat ik geluk had want het hek stond open, dus ik kon mooi het sportpark betreden. In de verte waren inderdaad 2 vrijwilligers druk bezig, dus zolang ik hen maar in de gaten hield zodat het hek niet op slot ging moest het vast goedkomen. Het sportpark lag er mooi bij, langs het hoofdveld een hoge overdekte zittribune en achter een van de doelen een groot spandoek met "vv Hellendoorn home of football" erop. Uiteraard is het hoofdveld van kunstgras wat hedendaags voor de meeste clubs toch het meest praktisch is. Tijdens mijn rondes liep ik langs één van de vrijwilligers en groette ik netjes, maar deze meneer was dermate druk met zijn klus dat hij mij niet opmerkte. Toen ik bijna mijn ronde had voltooid zag ik de beide heren met de fiets richting de uitgang gaan, waarbij de 2e vrijwilliger mij toen opmerkte. Hierbij even kort met de man gesproken over wat ik kwam doen en vertelde toen trots dat deze zomer gebruikt was om de kantine van buiten van een nieuwe lik verf te voorzien en dat aankomende zaterdag de eerste oefenwedstrijd op het programma stond, voor mij helaas te laat want ik ben dan alweer thuis(of naar een wedstrijd elders😉). Hij wist ook te vertellen het 1e elftal de afgelopen 3 jaar telkens de nacompetitie voor promotie hadden gehaald maar dat promoveren er nog niet in had gezeten. Na dit gezellig onderonsje en mijn shotje voetbal ging ik op weg naar de supermarkt en ondertussen kijkend in de Futbologyapp of er toevallig nog een club in de buurt van de supermarkt zat. En dat toeval was er, dus ik heb nog een club kunnen bezoeken, maar dit verslag volgt later. 

Hierbij nog een aantal foto's van het mooie sportpark van vv Hellendoorn:



Reacties