Stadion am Zoo: Wuppertaler SV - Rot-Weiß Oberhausen 1-0 (1-0)

 
Bezoek datum: 22-10-2022
Locatie: Stadion am Zoo - Wuppertal - Duitsland (Wuppertaler SV)
Toeschouwers: 2150
Entree: € 21,- (zitplaats, hoofdtribune)
Competitie: Regionalliga West

Een prachtige herfstdag in de herfstvakantie, een mooie gelegenheid voor een mooi tripje de grens over. Dit seizoen had ik nog geen wedstrijd in Duitsland meegepakt, dus dat werd dan ook wel de hoogste tijd. Het prachtige Stadion am Zoo in Wuppertal stond op de nominatie voor vinck. Thuisclub Wuppertaler SV zou aantreden tegen Rot-Weiß Oberhausen. De reistijd is ongeveer 2 uur rijden vanaf mijn woonplaats dus qua tijd en afstand prima te doen. Al zag ik tijdens de heenweg wegwerkzaamheden aan de andere kant dus moest ik wel een andere route terug pakken die een half uur langer was. Na deze 2 uurtjes kwam ik aan in Wuppertal en nadat ik een parkeerplekje had gevonden, bij mij altijd spannend of er geen papiertje onder de ruitenwisser zit bij terugkomt, in de herfstachtige omgeving naar het stadion gelopen. Een mooie bezienswaardigheid in Wuppertal is de zogeheten Schwebebahn, waarbij de tram onder de rails in de lucht hangt. 
Via de website had ik een kaartje gekocht, een modern e-ticket, al had ik ook makkelijk een kaartje aan de kassa kunnen kopen maar als ik een stukje moet rijden wil ik toch het risico vermijden dat ik zonder kaartje daar sta. Aan de kassa had ik nog wel even gevraagd of het mogelijk was om mijn e-ticket om te wisselen naar een origineel ticket en dit was gelukkig geen probleem. Dus het originele ticket was ook in de pocket. Bij de ingang werd er nog wel even gecontroleerd op het kaartje en ook nog even gefouilleerd maar bij de vakken zelf werd er niet meer gecontroleerd dus je kon zo een plek uitzoeken. Ik kon ook zo de korte zijde achter het doel oplopen om daarvan een paar foto's te maken en vervolgens door te lopen naar de hoofdtribune waarvoor ik een kaartje had gekocht. Zoals gebruikelijk had ik een kaartje zover mogelijk naar voren gekocht, in dit geval was dat rij 1. Ik had nog even gecheckt of er al veel kaarten verkocht waren en wat hierbij opviel is dat in alle vakken rij 1 tm 10 eigenlijk leeg waren. Ik begon me toen af te vragen wat hier de reden voor zou zijn, maar bij aankomst op de tribune werd het me duidelijk. Er stond een hoog hek, waar je vanaf rij 10 ongeveer goed overheen kon kijken. Gelukkig was het verre van uitverkocht dus heb ik mooi een plekje op rij 10 opgezocht. 
Stadion am Zoo is een prachtig ouder stadion, welke in 1924 al werd gebouwd. Officieel kunnen er 28.300 mensen in maar uit veiligheidsoverwegingen mag dit nog maar 223.067 mensen zijn. Van dit aantal zijn er 5000 zitplaatsen en voor het overige zijn het staanplaatsen. Alleen de hoofdtribune is overdekt. Aan de overzijde van de hoofdtribune lijkt een deel van het stadion al terug te zijn gegeven aan de natuur, hierop is al volop begroeiing te zien. Dit in combinatie met de herfstkleuren van de bomen en platen geeft dit een prachtig beeld van het stadion. 
De wedstrijd zelf was een leuke pot waarbij de tegenstander hoger op de ranglijst stond maar dit was in het spelbeeld geen moment terug te zien. Wuppertaler SV was de dominerende ploeg en had ook veruit de meeste kansen maar wisten deze niet te benutten. Toch was het in de 1e helft de spits van Wuppertaler die de 1-0 op prachtige wijze binnen schoot. Nadien kreeg de thuisclub nog een paar goede mogelijkheden om de score op te krikken maar ook deze kansen waren niet aan hen besteedt. Na het bekende potje thee in de rust kwam Oberhausen toch wat beter uit de kleedkamer al leverde dit niet eens zoveel kansen op. Op het einde van de wedstrijd kreeg ook Wuppertaler nog wat mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen maar ook hier wilde de bal er niet in. Waardoor de 1-0 tussenstand dus ook de eindstand werd. Een verdiende overwinning voor de thuisclub en ondanks het enkele doelpunt was het toch een leuke wedstrijd om te kijken. 
Na de wedstrijd snel de auto weer opgezocht(gelukkig geen briefje onder de ruitenwisser) voor de terugweg naar huis, ondertussen hadden de eerste griepverschijnselen zich al aangediend dus was het zaak om snel het thuisfront op te zoeken. Ondertussen toch nog nagenietend van het prachtige stadion. 

Hieronder nog even de overige foto's:



 

Reacties