Stadion De Oude Meerdijk: FC Emmen - RKC Waalwijk 1-1 (0-0)

 
Bezoek datum: 13-08-2022
Locatie: Stadion De Oude Meerdijk - Emmen (FC Emmen)
Toeschouwers: 7.829
Entree: € 4,- (via KPN Seaters, kaart voor Hoofdtribune en toegang Century Lounge)
Competitie: Eredivisie

Wedstrijd nummer 7 van dit seizoen en de eerste wedstrijd om het echie. Via KPN Seaters had ik me ingeschreven voor deze wedstrijd en werd ingeloot. Hierdoor kreeg ik een kaart beschikbaar voor een bedrag van € 4,-, dit bedrag komt ten goede aan een speciaal fonds. De kaart die ik kreeg was voor de hoofdtribune en ik had een plek op de 1e rij, dus ook nog lekker beenruimte. Tevens had ik met de kaart toegang tot de Century Lounge in het stadion. Al was ik eerst wel een deurtje te ver gelopen en kwam vlakbij de spelerstunnel uit. Hier staat ook het bord voor de interviews en hingen een aantal shirts van Emmen door de jaren heen.
Na 's middags eerst de kinderen naar opa en oma te hebben gebracht begon de lange reis naar boven. Ongeveer 1,5 uur later arriveerde ik mooi op tijd bij het stadion en wist ik een parkeerplekje naast het stadion te vinden. Voor het stadion heb je een pleintje en hier stond een frietkraam dus hier eerst maar eens een patatje en flesje water gehaald. Op het pleintje werd het steeds drukker en er was ook nog een zanger om de stemming er vast in te krijgen. Na het verorberen van mijn patat ging ik maar eens kijken waar ik naar binnen moest. Ik kreeg een geel bandje om waarmee ik toegang had tot de Century Lounge. Hier heb ik even rondgekeken en wat foto's gemaakt maar daarna toch snel de tribune op want dat is waar het om draait uiteraard.
Aangezien ik mooi tijd was, waren de tribunes nog redelijk leeg dus kon ik mooi even foto's maken van de tribunes. Met mijn plaats op rij 1 had ik mooi zicht op alles en zat ik vrij dicht achter de dug-outs. Zo kon je mooi wat prominenten uit de voetbalwereld spotten. Voordeel was ook dat de zon op de achterzijde van de tribune stond dus het was ook al niet meer zo warm. Leuk om ook een keer live te zien dat de mensen van ESPN moeten vluchten voor de sproeiers. Hier helaas geen foto of filmpje van. 
Ondertussen stroomde het stadion aardig vol, wedstrijd leek wel redelijk uitverkocht. Ook het sfeer vak stroomde vol en begon zich op te maken voor de wedstrijd. En de hele tribune achter het doel was bij opkomst van de spelers vol met rood-witte vlaggen en werd er voluit gezongen. Het zingen ging overigens bijna de hele wedstrijd door, er hing een mooie sfeer in het stadion. Beide ploegen hadden de week ervoor niet gewonnen en zouden deze avond graag de 3 punten bij schrijven. FC Emmen was gezien het spelbeeld van de eerste helft daar meer naar op zoek dan de ploeg uit Waalwijk, die gesteund werden door niet zo'n grote groep supporters maar die lieten zich af en toe wel goed horen. Ondanks dat FC Emmen de bovenliggende partij was bleven grote kansen uit maar ook de tegen aanvallen van RKC Waalwijk kon niet echt kans maken op een doelpunt. Zo gingen we de rust in met de stand waarmee we begonnen waren, 0-0. In de 2e helft kwam nieuwe aankoop van Emmen, Mark Diemers, in de ploeg nadat hij al luid was begroet tijdens zijn warming-up. Het spelbeeld bleef eigenlijk het zelfde. Net binnen het uur viel dan toch eindelijk de 1-0 via een mooie goal van Bernadou en hoefde ik niet bang te zijn om de lange reis te hebben moeten maken zonder doelpunten. Door een aantal wissels toe te passen ging RKC nu toch proberen de wedstrijd naar zich toe te trekken. De wedstrijd ging nu wat meer gelijk op zonder dat er grote kansen zich voordeden. Net op het moment dat FC Emmen mocht gaan denken de buit binnen te hebben scoorde RKC in de 90e minuut de toch ietwat onverdiende gelijkmaker. Hierna rook de ploeg uit Waalwijk bloed maar was de wedstrijd te kort om ook daadwerkelijk de overwinning te stelen op De Oude Meerdijk. 

Reacties