Sportpark De Lok: sv TEC - Al Jazira 1-0 (0-0)

 
Bezoek datum: 04-08-2022
Locatie: Sportpark De Lok - Tiel
Toeschouwers: ?
Entree: Gratis
Competitie: Oefenwedstrijd

Het was al weer even geleden, eerst doordat de planning het niet toe liet en daarna door vakantie. Het begon alweer aardig te kriebelen na bijna een maandje droogstand. Deze donderdag was er niet zoveel keuze qua oefenwedstrijden in de buurt, dus werd het een revisit van Sportpark De Lok in Tiel. Hier stond de oefenwedstrijd tussen sv TEC en Al Jazira uit de Verenigde Arabische Emiraten op het programma. Al Jazira wordt getraind door Nederlander Marcel Keizer en is op trainingskamp in Wageningen. Bekendste speler van Al Jazira is Serero die in Nederland voor Ajax en Vitesse heeft gespeeld. Bij sv TEC staat oud-prof Hans van de Haar nog steeds als trainer aan het roer en zij hebben de ploeg ook alweer aardig versterkt voor het nieuwe seizoen met enkele oud-profs en bekende namen in de top van het amateur voetbal. Bekendste nieuwe naam voor dit seizoen is Ramon Leeuwin. 

Op het sportpark aangekomen rook je al meteen het vers gemaaide gras en het zonnetje scheen heerlijk. Dat ik een tijdelijk plekje had gevonden waardoor ik bijna de straal van de sproeier in mijn bakkes kreeg mocht de pret niet drukken. De wedstrijd zelf ging redelijk gelijk op, waarbij opviel dat van beide kanten stevig de duels werd aangegaan waarbij vaak de grens werd overschreden. Dit schouwspel leverde weinig uitgespeelde mogelijkheden op. De weinig verrassende ruststand was dan ook 0-0. In de rust werden uiteraard de nodige wissels gedaan zoals gebruikelijk in de oefenperiode. Dit veranderde het spelbeeld niet echt eigenlijk. Al wist sv TEC uiteindelijk via een mooie goal de 1-0 te maken. In het restant van de wedstrijd gebeurde er vrij weinig of het moet zijn dat om de paar minuten nog een wissels werden gedaan bij TEC. 

Het hoogtepunt van deze avond kwam voor mij pas na de wedstrijd. Vooraf had ik zitten te bedenken dat wanneer ik de kans zou krijgen en het lef zou hebben om eventueel Serero om zijn shirt te vragen. Echter was hij in de rust al gewisseld dus kon dat plannetje de prullenbak in. In de tussentijd werden wel wat andere spelers gewisseld maar tijdens de gang naar de kleedkamer had ik niet de moed om zo'n onbekende speler om zijn shirt te vragen. Na de wedstrijd gaven een aantal spelers toch hun shirt aan wat toeschouwers maar toch had ik de moed niet om het te vragen, mede ook omdat het toch een beetje bedelend overkomt. Op de weg naar de uitgang kwam ik langs de dug-out van Al Jazira en hier lag nog een shirtje op een stoeltje en was er een materiaalman nog bezig spullen op te ruimen. Uiteindelijk had ik toch de moed om deze beste man aan te spreken en te vragen of ik wellicht het shirt mocht hebben. Hij gaf mij het verwachte antwoord dat het shirt niet mocht hebben, maar tot mijn verbazing zei hij loop maar even mee dan heb ik een ander shirt voor je. Toch een beetje vertwijfeld of ik het wel goed had verstaan loop ik achter de beste man aan en hij verdwijnt naar binnen en inderdaad komt hij vrij snel weer naar buiten met een shirtje voor me. In de oefenwedstrijd hadden ze shirts aan zonder namen erop maar ik kreeg een shirt met rugnummer 7 van aanvoerder Ali Mabkhout. Gezien de logo's op de mouwen zijn deze shirts gebruikt in de President's Cup van de Verenigde Arabische Emiraten. De beste man heeft 103 interlands gespeeld voor de VAE en hierin 80 doelpunten gemaakt. Het zal ongetwijfeld geen matchworn shirt zijn maar dit mag de pret zeker niet drukken. Dit shirt wordt mooi toegevoegd aan mijn nog niet zo grote collectie, maar dit is zeker een bijzonder exemplaar. In de auto terug naar huis was ik helemaal happy aan mijn mooie herinnering aan deze wedstrijd. 




Reacties