Sportpark de Wormshoef: vv Lunteren - sv De Valleivogels 2-2 (0-1)

 
Bezoek datum: 12-03-2022
Toeschouwers: ?
Entree: € 0,-
Competitie: 2e klasse Zaterdag G

Na even een korte periode geen wedstrijden te hebben kunnen bezoeken, is het me deze zaterdag toch weer gelukt om te kunnen gaan. Na mijn eigen wedstrijd ben ik meteen doorgereden naar Lunteren waar ons eerste elftal aantrad tegen de plaatselijke vv Lunteren. Voor sv De Valleivogels geen onbekende tegenstander, niet alleen van de laatste jaren in de 2e klasse maar ook zeker van de bloeiperiode van beide verenigingen in de jaren '80 waar beide geregeld de degens kruisten in de destijds hoogste klasse, de 1e klasse zaterdag. Destijds kwam hier veel publiek op af en ook vandaag stond er toch nog wel aardig wat toeschouwers langs de lijn. Jaren geleden ben ik hier weleens geweest om een toernooi te spelen, sindsdien hebben ze aardig verbouwd, of eigenlijk gewoon een heel nieuw gebouw neergezet. Met onderin de kleedkamers en boven de kantine met ook een dakterras dat uitkijkt op het hoofdveld. Dit hoofdveld is nog van natuurgras, al zal dit veld ongetwijfeld betere tijden hebben gekend want het was erg hobbelig. 

Officieel heb ik hier nog nooit een wedstrijd gekeken, dus het was meteen weer een vinckje erbij en begint het aantal bezochte clubs in de 2e klasse Zaterdag G gestaag te groeien. Wellicht dat we dit de komende periode nog kunnen uitbreiden. Doordat ik zelf eerst moest voetballen had ik wel een stukje van de 1e helft moeten missen. Aangezien Valleivogels de laatste weken snel het net weet te vinden had ik de 0-1 moeten missen. Het was niet zo'n hele beste wedstrijd qua niveau, maar dit had wellicht ook wel met het veld te maken. De 0-1 bleef ook als ruststand staan. De 2e helft ging op dezelfde voet verder veel fouten over en weer. Lunteren kwam via een penalty op 1-1 maar redelijk vlot daarna werd het alweer 1-2. Vlak voor tijd werd het door een eigen doelpunt nog 2-2 en konden beide ploegen een puntje bij schrijven. 
Na de wedstrijd heb ik nog even het gebruikelijke rondje gelopen en her en der wat foto's gemaakt. Op één lange zijde staat er een overdekte tribune met houtenbankjes en aan de overzijde heb je allemaal staanplaatsen. Waar het overig heerlijk staan was in het vroege lentezonnetje. 

Hieronder nog een aantal foto's vanuit diverse hoeken van het veld.



Reacties