Sportpark De Eikelhof: vv Bennekom - De Merino's 3-1 (2-1)

Bezoek datum: 19-03-2022
Toeschouwers: ?
Entree: € 6,-
Competitie: 1e klasse Zaterdag D

Nadat mijn eigen wedstrijd zaterdag niet doorging en de kinderen 's middag zouden worden opgehaald door opa en oma, had ik de mogelijkheid om een wedstrijd te bezoeken. Het was alleen even afwachten hoe laat ze zouden worden opgehaald, aan de hand daarvan kon ik kijken hoeveel reistijd ik zou hebben. Uiteindelijk is de wedstrijd tussen vv Bennekom en De Merino's in de 1e klasse D uit de koker gekomen en ging de reis naar Sportpark De Eikelhof in Bennekom. Dit bezoek betekende weer een nieuw vinckje erbij, nog velen te gaan maar gaan gestaag door. Beide clubs zijn geen onbekende voor me, De Merino's heb ik al een paar keer zien spelen, ook omdat ze geregeld bij ons 1e elftal in de competitie zitten of vriendschappelijk tegen elkaar spelen. Ook zelf speel ik daar bijna elk seizoen wel een potje. De herinneringen aan vv Bennekom gaan wat verder terug, naar de goede jaren '80 en begin jaren '90. Destijds in de hoogste klasse van het zaterdag voetbal. vv Bennekom heeft dit lang volgehouden, alleen zijn nu dan ook terug te vinden in de huidige 1e klasse, waar overigens aardig wat amateurclubs van naam spelen. Wel een interessante competitie dus met veel historie. Dit seizoen is voor beide ploegen een teleurstellend seizoen, vv Bennekom staat in de middenmoot, terwijl de ambities hoger liggen als ik het thuispubliek om me heen zo hoorde. De Merino's staan er slechter voor en strijden tegen degradatie.
Dat beide ploegen niet aan hun beste seizoen bezig zijn bleek ook wel tijdens de wedstrijd. Beide ploegen waren slordig aan de bal en kwamen tot weinig tot geen goedlopende aanvallen. Uiteindelijk was het toch Bennekom die op een 1-0 voorsprong wist te komen, de wedstrijd werd meteen want interessanter en het voetbal iets beter. Dit leidde zelfs tot een mooie aanval van De Merino's waar ook meteen de 1-1 bij viel. Echter het mooiste doelpunt viel vlak voor rust en werd gemaakt door Bennekom, die hierdoor met een 2-1 voorsprong kon gaan rusten. Meteen een mooie gelegenheid om zelf ook even een drankje te scoren in de kantine.
De 2e helft was wat minder boeiend, De Merino's had in de 1e helft al een paar keer noodgedwongen moeten wisselen dus die hadden niet zoveel mogelijkheden meer. Het spel ging wel veel op en neer en beide ploegen misten wat mogelijkheden. De verkeerde acties werden vanaf de kant van commentaar voorzien door de beste stuurlui. Uiteindelijk was het Bennekom die de wedstrijd op slot gooide met het doelpunt dat tot de 3-1 leidde. De wedstrijd was nu gelopen waardoor Bennekom 3 punten kon bijschrijven en bij de onderste plaatsen wegblijft. Voor De Merino's wordt het nog een paar lastige weken en zullen alle zeilen moeten bijzetten om zich te kunnen gaan handhaven in de 1e klasse. 

Hieronder nog wat foto's van Sportpark De Eikelhof:




Reacties