Sportpark De Lok: sv TEC - De Treffers 0-4 (0-1)

 

Bezoek datum: 17-10-2021
Toeschouwers: ?
Entree € 10,60
Competitie: 2e Divisie (Nederland)

Even een zondagje het rijk alleen thuis, dus wat gaan we doen dan? Dan proberen we een wedstrijd ergens mee te pakken. In de 2e Divisie stond één wedstrijd op het programma tussen sv TEC uit Tiel tegen De Treffers uit Groesbeek. De wedstrijd werd gespeeld op Sportpark De Lok in Tiel en dat kwam mooi uit, want hier was ik nog niet eerder geweest. In de zomer had ik al een wedstrijd van sv TEC bezocht toen ze op bezoek waren bij DOVO voor een vriendschappelijke pot, destijds mijn eerste wedstrijd weer na de lockdown. Tiel is voor mij niet zo heel ver weg, dus met iets langer dan een half uurtje was ik al aanwezig. Via internet had ik al een kaartje aangeschaft, dit doe ik meestal eigenlijk zodat ik op de wedstrijddag niet wordt verrast. Aan de kassa was men zo vriendelijk om mijn e-ticket om te wisselen voor een gewoon kaartje, voor de verzameling. 
Beide ploegen zijn van origine zondagclubs maar door hun verblijf in de 2e Divisie spelen ze ook vaak op zaterdag. Vandaag konden ze dus weer een keer op de zondag spelen en voor mij dus een mooie gelegenheid om deze mee te pakken. Beide ploegen herbergen een aantal oud-profs voornamelijk bij De Treffers waaronder oud FC Utrecht aanvaller Leroy George. De Treffers is een bekende club, die speelde al in de hoogste divisies toen ik het voetbal als kind begon te volgen, voornamelijk vanuit de VI. Het mooie van voetbal in de 2e Divisie is dat het leuk voetbal op een serieus niveau is maar toch ook de gemoedelijkheid van een amateurclub. De supporters lopen gewoon door elkaar heen zonder dat er geouwehoer is. Vooraf in de gezellig knusse kantine nog even een frisje en broodje frikandel gescoord en vervolgens een mooi plekje langs de lijn opgezocht.
Ik bleef een beetje hangen achter het doel van sv TEC in de eerste helft en dat was geen slechte keuze gezien het spelbeeld. Het tempo lag redelijk hoog en in het begin golfde het spel op en neer zonder dat er echte kansen ontstonden. Vrij vlot in de eerste helft trok De Treffers toch meer het spel naar zich toe en speelde het spel zich voornamelijk op de helft van sv TEC af, ik stond dus goed gepositioneerd. Het leuke van dit niveau is dat supporters van alles roepen en dat de spelers soms reageren na een opmerking van een toeschouwer van de tegenpartij, zoals bijvoorbeeld na een schwalbe van een speler van De Treffers in het strafschop gebied, die hier overigens de gele prent voor kreeg. De felle reacties van de spelers van TEC op de betreffende speler lokte ook weer reacties van het publiek uit zodat je een leuke interactie kreeg. Overigens allemaal binnen de grenzen van het fatsoenlijke. Uiteindelijk kwam de penalty voor De Treffers alsnog via een ongelukkige handsbal ging de bal toch op de stip en werd door oud-prof Teije ten Den benut. Dit was ook tevens de ruststand. 

In de rust ging ik maar weer eens aan de wandel en gokte dat het spelbeeld niet zou veranderen. Ik nam wederom plaats achter het doel van sv TEC, echter nu dus aan de overzijde, hopende dat ik hier weer het meeste zou zien. Het leuke was nu dat ik aan weerskanten van me nu supporters van de beide partijen had, dus ik kon meegenieten van de analyses van de beide supportersgroepen. Wederom pakte mijn keuze goed uit. De Treffers bleef de beter voetballende ploeg waarbij TEC het vooral van de werklust moest hebben en hierbij ook de grenzen opzocht en halverwege de 2e helft er ook overheen gingen. Na een harde tackle kon een van de verdedigers met een directe rode kaart alvast checken of de douches warm genoeg waren. Met 10 man was er geen houden meer aan en vrij snel kon ten Den zijn 2e doelpunt aantekenen. Dit werd gevierd met de supporters die vlakbij mij stonden, ik kon bijna mee feesten. Bij beide elftallen zijn de trainers ook oude bekende vanuit het profwereldje, bij TEC staat Hans van de Haar aan het roer en bij de De Treffers Jan de Jonge. Laatstgenoemde wond zich af en toe behoorlijk op langs de lijn als er weer een aanval, al dan niet terecht, werd afgevlagd. Na een overtreding op een speler van sv TEC kwam het zelfs tot een woordenwisseling tussen de beide trainers, waarop de een duidelijk maakte aan de ander dat die maar even zijn mond moest houden (nette vertaling van wat werd gezegd ;-)). Ofwel er zat voldoende fanatisme in de wedstrijd van beide kanten. Heerlijk voor de neutrale toeschouwer. Uiteindelijk liep De Treffers verder uit naar een 4-0 voorsprong, al had dit wellicht zelfs wat hoger kunnen zijn. Al kreeg TEC in de 2e helft ook wat kansen maar de keeper van De Treffers had geen behoefte aan tegentreffers vandaag.  En zo kwam een einde aan een leuke wedstrijd in wellicht de leukste competitie van Nederland, waar je prestatie voetbal op niveau hebt maar de gemoedelijkheid van de amateurs, al zal dit wellicht niet overal zo zijn in de 2e Divisie, maar daar ga ik vast nog wel een keer achter komen.

Na de wedstrijd heb ik nog even een rondje gelopen om wat foto's te maken van het sportpark en de tribune. Komende week staan er weer 2 wedstrijden op het programma, eerst Vitesse tegen Tottenham Hotspur en vervolgens in het weekend nog FC Utrecht tegen sc Heerenveen. Dus leuke vooruitzichten, maar eerst nog even het filmpje van de 0-1 van De Treffers en de foto's. 



Reacties