GelreDome: Vitesse - Tottenham Hotspur 1-0 (0-0)

Bezoek datum: 21-10-2021
Toeschouwers: 23.931
Entree: € 30,- (zitplaats, lange zijde)
Competitie: Conference League

Deze avond stond mijn tweede bezoek aan het GelreDome van dit seizoen op het programma met een fantastisch affiche Vitesse tegen het Engelse Tottenham Hotspur. Helaas hadden ze de grote spelers thuisgelaten maar het affiche blijft gewoon mooi. Het GelreDome was ook stijf uitverkocht, wat in de het verleden zelden is gebeurd. Ondanks dat ik ruim op tijd was vertrokken thuis heb ik er toch ruim een uur over gedaan om in Arnhem te komen terwijl dit normaal ongeveer een half uurtje zou moeten zijn. Ik had ook nog niks gegeten maar in het stadion was het dermate druk dat ik bang was iets van de wedstrijd te missen dus ik had maar even snel een gevulde koek gescoord. 

De fanatieke side van Vitesse had vooraf een mooi spandoek gemaakt en later in de 1e helft nog ludieke spandoeken verwijzend naar de toeschouwers die er nu waren maar er normaal niet zijn. Ik was al bij de wedstrijd tegen Dundalk geweest dus ik voelde me niet helemaal aangesproken ;-). De sfeer in het stadion was fantastisch en de fanatieke aanhang probeerde het hele stadion erbij te betrekken wat ook aardig lukte. 
De wedstrijd zelf was van minder hoog niveau dan de sfeer in het stadion. Het B-elftal van de Spurs lieten weinig zien, de sterren die meededen waren onzichtbaar en vielen geeneens op. Vitesse speelde goed en georganiseerd zonder dat ze veel grote kansen creëerden, maar gaven ook niks weg. Vlak na rust werden de Spurs één keer echt gevaarlijk door een verrassend schot van buiten de 16 welke op de lat kwam. In de loop van de 2e helft was het uitblinker Wittek die uiteindelijk de 1-0 binnen schoot. Tottenham Hotspur kwam deze klap niet meer te boven waardoor dit een mooie Europese overwinning voor Vitesse betekende en ook nog steeds uitzicht op het overwinteren in de Conference League

Na de wedstrijd was de rij voor het eten een stuk kleiner en heb ik nog een patatje kunnen scoren, maar op de terug nog even lekker door de drive bij de Burger King gereden, niet goed, wel erg lekker. Hierbij nog wat filmpjes en foto's van deze wedstrijd.





Reacties