Stadion Galgenwaard: FC Utrecht - Feyenoord 3-1 (1-1)

 
Bezoek datum: 29-08-2021
Toeschouwers: 16.000
Entree: € 32,50 (vak N, lange zijde, zitplaats)
Competitie: Eredivisie

Na even 2 weekjes geen wedstrijd te hebben bezocht door vakantie, was het weer tijd om de velden op te zoeken. Na eerst zaterdags de hele dag op het voetbalveld te hebben gelopen bij sv De Valleivogels en daar ook de oefenwedstrijd tegen vv De Merino's te hebben bekeken(0-0 uitslag), stond voor de zondag een mooie kraker op het programma, FC Utrecht tegen Feyenoord. De laatste 2 seizoenen is er veel te doen rondom de wedstrijden van de beide ploegen tegen elkaar, dus het is tevens meteen een beladen potje. De wedstrijd stond gepland voor 12.15u dus gezien alle controles tegenwoordig maar tijdig van huis vertrokken. De rij bij de tribune waar ik moest zijn viel reuze mee hierdoor en na de controles met QR-code en legitimatie kon ik de trappen betreden. Hierbij werd me meteen weer duidelijk dat er nog even aan de conditie gewerkt moest worden, eenmaal boven kon ik weer naar beneden aangezien ik een kaartje had voor rij 4, vind het altijd mooi om dicht op het veld te zitten. Echter wanneer het regenachtig is dan heb je daar wel weer meer last van, maar gelukkig regende het maar eventjes. Na mijn plekje te hebben gevonden eerst maar eens de opstelling bekeken en verder rond gekeken hoe het stadion voller stroomden met uiteindelijk de maximale toegestane aantal toeschouwers van 16.000. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Dennis Higler, toevalligerwijs had ik hem de donderdag ervoor nog gespot in het zwembad van het vakantiepark waar ik verbleef. Ondanks dat ik de neiging had om hem toch even te zeggen deze zondag eens een beetje normaal te fluiten kon ik mij toch bedwingen. Wellicht was het toch beter geweest om hem die tip wel te geven maar ja.

Na de opkomst van de spelers en de mooie sfeeracties met vlaggen en vuurwerk begon de wedstrijd rustig. Beide ploegen tasten elkaar een beetje af waarbij Utrecht wel wat meer het initiatief had. Naarmate de 1e helft vorderde kreeg FC Utrecht steeds meer de overhand en was het bovenliggende partij met een aantal goede kansen, dat tegenover een enkele kans van de Rotterdammers. FC Utrecht kreeg in eerste instantie een penalty toegewezen door Higler, maar de VAR corrigeerde dit terecht. Zoals wel vaker in het voetbal viel het doelpunt vlak voor rust toch aan de andere kant en kwam Feyenoord op een 0-1 voorsprong. Echter in de blessuretijd van de 1e helft werd door Willem Janssen toch nog de 1-1 binnen getikt. Zodat de thee in de rust toch wat zoeter zal hebben gesmaakt.

Na rust ging FC Utrecht verder waar het gebleven was en domineerde de wedstrijd. Vlak na rust werd dit al vlot beloond met een doelpunt vanuit een corner welke als laatste werd aangeraakt door Moussa Sylla. De gifbeker was nog niet leeg voor Feyenoord want FC Utrecht zette door, Gustafson werd licht geraakt en maakte hiervan gretig gebruik om neer te dalen in het strafschop gebied. Wederom wees Higler naar de stip, omdat er inderdaad contact was geweest bleef de penalty staan, deze werd netjes door Simon Gustafson op zijn geheel eigen wijze benut. Hieronder het filmpje van de penalty.
Deze 3-1 betekende meteen de genade klap voor de ambities van de ploeg uit Rotterdam, FC Utrecht bleef domineren en de 4-1 was dichterbij dan de 3-2. Higler moest nog wel een keer door de VAR worden gecorrigeerd nadat hij Feyenoord een penalty gaf, maar ook deze werd teruggedraaid. Linssen kreeg in de slotfase nog wel een goede mogelijkheid op een doelpunt maar hij schoot voorlangs. Na het laatste fluitsignaal was de ontlading in het stadion groot, eindelijk weer een overwinning op Feyenoord en dat op basis van een erg goede wedstrijd van FC Utrecht kant. Helaas is er nu weer een onderbreking door de komende interlands, maar het is te hopen dat de ploeg de vorm vast weet te houden. Na de wedstrijd ben ik nog even naar de fanshop geweest om het 3de tenue van FC Utrecht te halen, deze had ik gewonnen middels de voorspellingscompetitie op een fan forum. Toen ik weer naar buiten kwam stond de spelersbus van Feyenoord vlakbij en kwamen enkele spelers al naar buiten om in de bus te gaan zitten. Gezegd moet worden dat de meeste Feyenoord spelers nog wel op de foto gingen met omstanders. Dat is toch klasse dat je dat doet na zo'n middag. 

Hieronder nog wat foto's en filmpjes van deze middag.




Reacties