Sportpark De Bree-Oost: vv Scherpenzeel - DVS'33 5-3 (3-1)

Bezoek datum: 10-08-2021
Toeschouwers: ?
Entree: Gratis

Deze avond een bezoek ik een wedstrijd waar ik wandelend naar toe kan. In mijn woonplaats Scherpenzeel heb je een tweetal voetbalverenigingen, net zoals in Spakenburg hebben we hier een rode kant en een blauwe kant. Van huis ben ik opgevoed met de rode kant van het voetbalgedeelte in het dorp, sv De Valleivogels is een groot deel van opvoeding. Hierbij hebben we een gezonde rivaliteit met de blauwe kant van het dorp, dat vertegenwoordigd wordt door vv Scherpenzeel. De afgelopen jaren is de rode kant altijd het succesvolst geweest met de topjaren in 1e klasse in de jaren '80, begin jaren '90. Dit was destijds het hoogste amateur niveau, nu spelend in de 2e klasse. Sinds een paar jaar is de blauwe kant bezig met een opmars bezig vanuit de 4e klasse zaterdag(2014) naar sinds vorig seizoen in de Hoofdklasse A. Aangezien vorig seizoen als snel is afgebroken wacht men nu een volledig seizoen in de Hoofdklasse. Een tijdje terug sprak ik een 'blauwe' buurman en die verwachte met de nieuw aangetrokken spelers wel een gooi om de bovenste plaatsen te kunnen doen. 

Afgelopen dinsdagavond stond er een oefenwedstrijd tussen vv Scherpenzeel en DVS'33 op de planning op Sportpark De Bree-Oost. DVS'33 heb ik een paar weken geleden makkelijk zien voetballen tegen SDO in de met 8-0 gewonnen wedstrijd, dus dit was een mooie gelegenheid om te kijken of de buurman het bij het rechte eind heeft, voor zover dat aan de hand van één wedstrijd is te beoordelen uiteraard. DVS'33 begon sterk aan de wedstrijd en stond binnen de minuut al meteen op een 0-1 voorsprong. De ploeg uit Ermelo bleef de bovenliggende ploeg, wat gezien de status van 3e divisie ploeg ook te verwachten is. hierbij heeft men ook de ambitie om bovenin mee te doen om promotie. Naar mate de 1e helft vorderde was al wel merkbaar dat Scherpenzeel vooral voorin een aantal handige voetballers heeft lopen en na een paar speldenprikjes was het in de 30e minuut raak en lag de 1-1 in het mandje. Na dit doelpunt ging het opeens erg snel en liepen de blauwen snel uit naar 2-1 in de 32e minuut en een paar minuten voor rust zelfs naar 3-1.

Na rust was het weer meteen raak voor DVS'33 en kwam de ploeg terug tot 3-2. Lang hield deze tussenstand geen stand, uit een prachtige vrije trap werd de marge weer 2 en kwam Scherpenzeel op 4-2. Toen brak er een periode aan met een aantal blessure gevallen bij de thuisclub en moest er 3 keer noodgedwongen worden gewisseld. Rond de 60e minuut kwam DVS'33 toch weer terug in de wedstrijd met een mooie goal, 4-3. DVS'33 begon door te drukken en waren naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Maar behalve dat vv Scherpenzeel een aantal goede aanvallers hebben, hebben ze ook spelers er tussen lopen die een vrije trap kunnen nemen. De 5-3 eindstand kwam wederom uit een mooie vrije trap van één van de invallers. 

Al met al heb ik een weer een doelpuntrijk potje bij kunnen schrijven, maar moet ik helaas ook concluderen dat de dorpsderby er voorlopig even niet in zit, al kan er in een seizoen natuurlijk gekke dingen gebeuren. 

Deze avond niet zo heel veel foto's gemaakt, ik was bang dat ik van het sportpark zou worden gegooid vanwege spionage ;-).




Reacties