Sportpark Berg en Bos: AGOVV Apeldoorn - CSV Apeldoorn 1-2 (0-2)

 

Bezoek datum: 15-07-2021
Toeschouwers: ?

Wat een weelde, alweer een wedstrijd deze week. Heerlijk weer een keer naar Sportpark Berg en Bos in Apeldoorn voor de wedstrijd van AGOVV tegen buurman CSV Apeldoorn. Dit sportpark heb ik al menigmaal bezocht, ook nog in de tijd dat men hier betaald voetbal speelde maar ook alweer een paar keer in het amateur tijdperk. Het blijft hier heerlijk voetbal kijken dus hier ga ik een jaarlijks terugkerend uitje van maken. 

Vorig jaar heb ik beide teams apart van elkaar ook al aan het werk gezien in weinige wedstrijden die ik vorig seizoen kon bezoeken. Ditmaal dus tegen elkaar en dit affiche trok me wel aan en ik was ook in de gelegenheid om te gaan, dus hop de auto in. AGOVV komt komend seizoen weer uit in de 3e klasse, maar gezien de nieuwe spelers die het elftal zijn komen versterken mag je aannemen dat men hier ambitieuze plannen heeft. CSV Apeldoorn treedt seizoen weer aan in de 1e klasse.

De 1e helft was CSV Apeldoorn, al zou je het verschil groter hebben verwacht op voorhand. AGOVV bood goed tegenstand en kwam vooral in het begin van de wedstrijd tot een paar schietkansen van buiten de zestien meter. Naarmate de 1e helft vorderde nam CSV Apeldoorn de regie in handen en dit resulteerde dan ook in een 0-2 ruststand. In de rust na even een drankje te hebben gescoord toch weer even een rondje lopen, blijft altijd leuk hier. Na de 1e helft van de prachtige hoofdtribune te hebben bekeken, nu gekozen om ook eens van een andere kant de wedstrijd te bekijken. 

De 2e helft was eigenlijk meer eenrichtingsverkeer richting doel van AGOVV. Het was te danken aan het feit dat CSV Apeldoorn het vizier niet scherp had staan zodat de score niet verder uitliep. De keeper van CSV Apeldoorn heeft nauwelijks de bal gehad en kon eigenlijk worden meegeteld als extra toeschouwer. Het zure voor de keeper was dan ook dat bij de enige kans in de 2e helft AGOVV er meteen 1-2 van maakte. Daar bleef het verder bij ondanks nog een paar mogelijkheden voor CSV Apeldoorn

Al met al weer een leuke wedstrijd om te hebben gezien en zeker op dit sportpark. Wat ook leuk is dat je naarmate meer wedstijden bezoekt ook wat vaker dezelfde mensen begint tegen te komen. Komend weekendje eventjes een keertje een bezoekje overslaan en kijkend naar volgende week waar ik de wagen naar toe kan laten gaan. 

Dit keer niet zoveel foto's want de meeste heb ik al wel zo onderhand, maar toch nog een paar foto's van gisteravond.


 


Reacties