Zeeland tour(6/7): Sportpark Wesselopark - vv Kloetinge

 

Bezoek datum: 05-06-2021

Langzaam aan rijd ik weer richting huis, maar niet zonder nog een paar stops te maken. Ook op mijn lijstje staat vv Kloetinge spelend op Sportpark Wesselopark in Kloetinge. Van vv Kloetinge heb ik ook een historische wedstrijd mogen meemaken, op 20 mei 1995 speelden men een beslissingswedstrijd op het terrein van mijn amateurclub, de Valleivogels. Tegenstander deze middag was Harkemase Boys. Wat mij toen al op viel waren de mooie groen-witte shirts, vergelijkbaar met Celtic. Beide ploegen hadden veel supporters meegenomen dus het was een mooie ambiance. vv Kloetinge won uiteindelijk het voetbalgevecht met 2-1 en promoveerde naar de hoogste klasse op de zaterdag, destijds de 1e klasse. Na de invoering van de hoofdklasse pendelen ze regelmatig op en neer tussen de hoofdklasse en de 1e klasse.

vv Kloetinge is in 1931 opgericht onder de naam Unitas, echter waren er veel clubs met deze naam en werd door de voetbalbond verzocht om de naam te veranderen naar de huidige naam. Sinds 1952 wordt er op Wesselopark gespeeld en sinds 1955 in de huidige clubkleuren. 

Het sportpark heeft een mooie toegangspoort waaraan duidelijk is af te lezen welke club hier gehuisvest is. Het sportpark is vrij ruim en beschikt over behoorlijk wat velden. Ik ben hier overigens wel net op tijd, want op het hoofdveld lag ook hier een mooi natuur grasveld, echter gaat deze binnen enkele weken plaatsmaken voor helaas een kunstgrasveld. Mooi dat ik nog op tijd was om alles vast te leggen met echt gras, dat staat ook net wat mooier op de foto's. 
Aan de ene lange zijde heb je gewoon staanplaatsen en op een bult een paar stoeltjes. Aan de andere lange zijde staat een mooie overdekte tribune, netjes met duidelijk de club kleuren hierin verwerkt. De tribune was in het begin nog bevolkt door een jeugdploeg, maar voordat ik mijn rondje had afgemaakt was de tribune al helemaal leeg en kon ik even rustig mijn foto's maken. Al vroeg men zich wel af wat die onbekende man toch allemaal aan het doen was en foto's aan het maken was. Nadat ik had uitgelegd had ik dat ik voor mijn lol 2 uur in de auto zit om stadions en sportparken te bezoeken was het helemaal duidelijk. Hier op het sportpark nog even behoorlijk was foto's gemaakt alvorens ik weer aanstalten ging maken om de wagen weer naar een volgende en laatste locatie te sturen.

 





Reacties