Zeeland tour(4/7): Sportpark 't Hart - vv Arnemuiden

 

Bezoek datum: 05-06-2021

De volgende stop heeft ook een historische betekenis gezien het oogpunt van mijn eigen amateurclub sv De Valleivogels. Op 13 juni in 1983 werd hier een nacompetitie wedstrijd gespeeld voor promotie naar de 1e klasse zaterdag, destijds het hoogste niveau op de zaterdag. Na een 1-3 winst promoveerde Valleivogels voor het eerst naar de hoogste klasse. Sindsdien komt tijdens feesten het lied 'Als de klokken van Arnemuiden' geregeld voorbij. Zelf heb ik niet zoveel herinneringen aan deze dag aangezien ik pas 4 jaar was. Wel kan ik me nog herinneren dat ik met mijn opa in de spelersbus zat op de terugweg en mijn ouders met de auto langskwamen rijden met rood-wit lint aan de auto. 

Deze stop is dus op het Sportpark 't Hart van vv Arnemuiden, de plaatselijke trots is opgericht in 1945 en speelt in het geel en rood. vv Arnemuiden acteert over het algemeen in de 2e klasse zaterdag met soms een uitstapje naar de 1e klasse of 3e klasse. Bekendste speler die begonnen is, is oud international Jan Poortvliet

De entree van het park is al mooi, met boven het kassahokje de naam van de club vermeld. Bij binnenkomst valt meteen op dat ook hier een mooi grasveld ligt, het grasveld is tot nu toe goed vertegenwoordigd in Zeeland. Ook de tribune kan op goedkeuring rekenen, een pre voor mij is altijd wel dat de clubkleuren hierin naar voren komen, dat is bij deze tribune ook zeker het geval.
Ook de kantine is ook van een mooi likje verf in de clubkleuren voorzien. Op het sportpark was het op het moment van bezoek vrij rustig, er was een enkel team aan het trainen. Het is een mooi sportpark dat er netjes onderhouden uitziet. Ik heb de voorzitter van Valleivogels al getipt om een keer oefenwedstrijd te spelen hier, dan kunnen we er een mooie away day van maken. 




Reacties