Sportpark Panhuis: vv DOVO - sv TEC 3-3 (1-1)

 

Bezoek datum: 26-06-2021

EINDELIJK!! We mogen weer, dus meteen via de Futbology app gekeken wat voor wedstrijden er waren. Hierbij had ik al snel een wedstrijd uitgezocht bij een club waar ik nog niet eerder was geweest. Maar via diezelfde app zag ik opeens ook dat ze bij vv DOVO om 10.30u een wedstrijd tegen sv TEC uit Tiel hadden toegevoegd. Ondanks dat ik Sportpark Panhuis al had gevinckt bood het wel een mooie gelegenheid om 2 wedstrijden op een dag te bezoeken. 

Na een kleine vertraging doordat de auto niet wou starten toch richting Veenendaal getogen. Vorige zomer ben ik ook bij een wedstrijd van vv DOVO geweest, toen tegen Willem II O23. In de tussentijd is er een hoop gebeurd en veranderd bij de club uit Veenendaal. Van het team van vorig jaar is bijna niemand meer van over en ook de trainer is tussentijds vertrokken. Komend seizoen wordt dus met eens schone lei begonnen en kan er worden geprobeerd een goede positie in de 3e divisie zaterdag te behalen. Tegenstander sv TEC komt komend seizoen weer uit in de 2e divisie en gaan weer proberen zich te handhaven onder leiding van trainer Hans van de Haar

Beide teams hadden netjes gewacht met scoren tot dat ik binnen was, alleen jammer dat ik toch het eerste doelpunt van DOVO niet zag omdat ik met mijn telefoon bezig was. Lekker bezig dus. De eerste helft was niet echt hoogstaand van beide elftallen, maar dit is uiteraard wel te verklaren met de lange stop die we hebben gehad en toch ook al de warmte in combinatie met het kunstgras. sv TEC slaagde er toch in om vlak voor rust de 1-1 te maken. 

In de rust werden de nodige mutaties gedaan, waarbij DOVO het hele elftal heeft vervangen en bij TEC 4 spelers mochten gaan rusten na de gedane arbeid. De 2e helft was een stuk leuker om naar te kijken, vooral aan de kant van DOVO pakten de wissels goed uit, of dit ook met vermoeidheid van de 1e helft bij TEC meespeelt is lastig te zeggen, maar bij de thuisclub werd er goed aangevallen met leuke combinaties. Dit leverde ongeveer 10 minuten na rust de 2-1 voor DOVO op, maar TEC toonde veerkracht en binnen een mum van tijd was het alweer 2-2. Ondanks deze snelle tegengoal bleef DOVO lekker voetballen en dat betaalde zich uit in de verdiende 3-2. Toch was het in blessuretijd toch weer TEC om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, waardoor de beide ploegen zonder nederlaag hun eerste wedstrijd weer hebben gespeeld. 

Voor mij is de kop er ook weer af en heb ik lekker in het zonnetje weer van een voetbalwedstrijd kunnen genieten en het mooie is dat er nog een wedstrijd in het verschiet ligt deze dag.



Reacties