Sportpark Duintjesveld - sv Zandvoort

 28-03-2021

Ondanks het weekendje weg met de familie in Zandvoort, blijft het groundhoppen kriebelen. Naast het bungalowpark ligt op loopafstand het mooi tussen de duinen gelegen Sportpark Duintjesveld van sv Zandvoort. Mooie gelegenheid om op een zondagochtend na het ontbijt even een wandelingetje te maken. sv Zandvoort is voornamelijk op de zaterdag actief waarbij het eerste elftal in de 2e klasse speelt. sv Zandvoort is in 1999 ontstaan uit een fusie tussen zsv Zandvoortmeeuwen en vv Zandvoort'75. vv Zandvoort'75 ken ik nog van het seizoen 1993-94  in de competitie destijds van mijn amateurclub sv De Valleivogels, al ben ik destijds in ieder geval niet bij de uitwedstrijd geweest, de thuiswedstrijd weet ik niet meer. 


Na een soort van work-out tussen de duinen door kwam ik bij het sportpark aan. Langs het hele sportpark is een stevig hekwerk geplaatst en de hoop was dan ook dat er een hekje open zou staan. Gelukkig na een paar hekjes gepasseerd te zijn kwam ik toch bij een hekje dat niet was afgesloten en wagenwijd openstond. Hierdoor kon ik mooi even een rondje lopen op het verlaten sportveld. Het sportpark ligt mooi tussen de duinen en dus ook dicht bij de zee, hierdoor staat er een behoorlijke wind over het veld. Naast het sportpark ligt ook vlakbij het circuit van Zandvoort, vanaf de duinen heb ik een mooie foto kunnen maken waarbij de tribune van het circuit ook goed zichtbaar is. De tribune is op zich vrij eenvoudig waarbij opvalt dat het allemaal houtenbankjes zij en 4 stuks plastic stoeltjes. Het is jammer van de tribune dat de clubkleuren hier niet in voorkomen, dat zou hem toch een wat eigensmoelwerk geven. Bij de dug-out kom je de clubkleuren wel tegen bij de stoeltjes, al is het ontwerp wel wat je tegenwoordig veel ziet. Het veld is van kunstgras, maar dat zal wellicht met de ligging tussen de duinen wel de beste oplossing zijn. Het clubhuis is netjes, met een kantine op de bovenste verdieping met uitzicht op het hoofdveld. 

Al met al een leuk bezoekje voor de zondagochtend als je toch al dicht in de buurt bent. Het mooiste van dit sportpark is de ligging tussen de duinen. Ik heb nog een aantal foto's gemaakt voor de verzameling.




Reacties