Noord Nederland tour(5/7) Hitachi Capital Mobility Stadion - FC Groningen

 


De volgende stop van mijn Noord Nederland tour is bij het Euroborg Stadion of zoals het nu genoemd wordt vanwege sponsoring Hitachi Capital Mobility Stadion van FC Groningen. Deze ben ik gaan bekijken meer omdat het in de buurt was en zonder de verwachting ook maar een glip van binnen op te vangen. Ik moet eerlijk zeggen, ik was blij dat ik mijn navigatie aan had staan want anders was ik er voorbij gereden. Helaas lijkt het van de buitenzijde geenzins op een voetbalstadion, van de buitenzijde gaat mijn voetbalhart niet harder kloppen. Geen floodlights en van buiten erg kleurloos. Ik heb toch de auto even geparkeerd in de parkeergarage en ben een rondje gelopen om het stadion. 's Avonds zou de wedstrijd tegen FC Emmen zijn dus wellicht dat vanwege voorbereidingen toch een glimp van binnen te zien zou zijn, want de binnenzijde lijkt me wel interessant om te bekijken, afgaande van tv beelden. Tegen de tijd dat er weer publiek mag komen ga ik zeker een wedstrijd van FC Groningen bezoeken.

Helaas bij het rondje lopen was er geen opening te om naar binnen te kunnen gluren. Wel staat er een mooi standbeeld van oud-keeper Tonny van Leeuwen. Nu was ik ook niet speciaal hiervoor naar het noorden gereden, dit stadion wil ik toch ooit gaan bezoeken tijdens een wedstrijd. Van dit bezoek heb ik dan ook niet zo heel veel foto's maar dat komt dan nog wel een andere keer. Snel weer de auto in voor een volgend bezoekje, parkeren kostte maar een euro dus dat viel ook weer mee. 




Reacties