Noord Nederland tour(4/7) Sportpark De Kalkwijck - vv Hoogezand


Na het bezoek aan De Langeleegte was het tijd om richting Groningen te sturen. Onderweg wel nog een tussenstop gemaakt in Hoogezand, ik werd getipt dat Sportpark De Kalkwijck van vv Hoogezand niet mocht overslaan. vv Hoogezand speelt op de zondag en zou dit seizoen actief zijn in de 1e klasse

Na de auto geparkeerd te hebben viel me op dat het hoofdveld los ligt van het overige complex, hier ligt een fietspad tussendoor. Het hoofdveld is afgesloten met een hekwerk rondom, dus dat was wel jammer in eerste instantie. Ik heb een rondje gelopen om te kijken of er toch ergens een mogelijkheid was om het terrein op te komen. Er zat wel een gat in het hekwerk maar op een dermate hoogte dat ik hier niet doorheen zou komen. Ik heb mijn ronde toch even afgemaakt en zag opeens bij de aangrenzende vereniging vv Kwiek een hek openstaan, hiervan vandaag kon ik toch mooi bij het hoofdveld van vv Hoogezand komen. Het eerste wat opviel was het echte grasveld, dat is meteen al een dikke plus voor dit sportpark. Opvallend hier zijn de paar zitplaatsen onder het scorebord. De tribune is simpel opgebouwd, maar mede door de houten bankjes heeft dit toch wel zijn charme. De gemetselde dug-outs zorgt ook mede voor een nostalgisch uiterlijk in plaats van de standaard dug-outs welke je tegenwoordig vaak ziet. 

Al met al een leuke tussenstop met een leuk sportpark met nostalgische trekjes, ook komen de clubkleuren hier veelvuldig terug. Hieronder nog een aantal foto's van dit sportpark.









 

 

Reacties