Noord Nederland tour(1/7) Catawiki Sportpark - ACV Assen

  

Het was alweer een tijdje geleden dat ik een bezoek had gebracht aan een stadion of sportpark. De laatste keer dateert alweer van November vorig jaar met mijn Limburg tour. Aangezien ik het Stadion De Langeleegte van sc Veendam hoog op mijn lijstje had staan, werd het tijd om een route uit te stippelen in Noord Nederland. Via enkele andere groundhoppers heb ik wat goede tips gekregen van locaties die ik dan echt wel gezien moest hebben. Een van de tips leiden me naar Assen, maar die komt in de volgende post aanbod. 

Mijn eerste stop van deze dag was dus in Assen. Na onderweg verschillende weertypes te hebben gehad stuurde ik de auto de parkeerplaats van ACV op. ACV ken ik nog van de 80-er en 90-er jaren toen ze actief waren op het hoogste amateur niveau en hierbij ook nog weleens onze plaatselijke trots troffen. Sinds dit seizoen komen ze voor het eerst uit in de Derde Divisie Zaterdag. Aangezien het zaterdag was, was het sportpark geopend en kon ik naar binnen. Het sportpark heet van origine Sportpark Stadsbroek, maar vanwege de sponsor heet het nu Catawiki sportpark. Voor mijn gevoel is ACV een grote club, dus ik had een groot sportpark verwacht, maar dat viel op zich wel mee. Langs het hoofdveld staat wel een redelijke overdekte tribune en aan de overkant van deze tribune heb je nog een een commentaar/omroep hokje op hoogte. 


Om het hoofdveld heen zit wel een hekwerk, op het moment van mijn bezoek was er een onderlinge wedstrijdje van de jeugd bezig. Vanwege de geldende regels overal, heb ik geen rondje om het veld gemaakt en vanuit alle hoeken foto's gemaakt. Het hoofdveld is helaas van kunstgras, al is dat tegenwoordig bijna overal wel zo. Al moet ik zeggen dat ik tijdens deze tour opvallend veel grasvelden heb gezien, maar hierover in mijn volgende posts meer. 

De kop is er in ieder geval af en de tour is gestart. Nog een paar foto's gemaakt en op naar de volgende locatie, ook in Assen





Reacties