Limburg Tour (1/5): Kaalheide - Roda JC (Kerkrade)

 


Het was weer even geleden, maar het werd weer hoog tijd om weer eens wat te bezoeken. Uiteraard is het nog steeds niet mogelijk om wedstrijden bij te wonen, dus dan maar eens wat anders bedenken. Via mede groundhoppers lees je voldoende over oude stadions en lost grounds. Heel veel heb ik hier nog niet van bezocht dus hier kan ik nog wel aan werken. Vandaag even een lekker dagje vrij genomen om een ritje naar Limburg in te plannen want hier liggen nog wel een aantal oude nostalgische voetbalplekjes. Hiervoor heb ik de plaatsen Kerkrade, Heerlen en Venlo ingepland, Maastricht werd te ver rijden om die er ook bij te pakken met het risico dat je weinig ziet, dus die pak ik wel een keer met een wedstrijd. Sittard is om dezelfde reden niet in de planning opgenomen, al ben ik daar al wel een keer geweest voor een wedstrijd.(pas in de 2e helft aangekomen, maar dat even terzijde). 

Vandaag ben ik begonnen op het verste punt, Kerkrade dus. De eerste stop stond gepland voor het oude Kaalheide. Via informatie via andere kanalen wist ik een punt waar ik het sportpark kon binnen komen, dit is dus ook netjes gelukt. Een goede tip dus. Later kwam ik erachter dat het hek bij de ingang ook gewoon openstond, maar goed, via een sluiproute klinkt het toch allemaal wat spannender.


Ik heb hier een lekker tijdje kunnen rondlopen en kunnen rondkijken. Helaas was de tribune niet bereikbaar voor me, maar ik heb toch weer wat mooie plaatjes kunnen schieten. Kenmerkend is ook de sintelbaan om het veld, dit was destijds bij meerdere stadions aanwezig. Dit is gelukkig een ding van vroeger dat je tegenwoordig niet meer terug ziet in de moderne bakken. Al is zo'n aangezicht deze ochtend toch wel weer nostalgisch. Als je hier rondloopt dan denk je automatisch toch weer aan vroeger, de 2e helft van de jaren '80 en de jaren 90 toen ik het voetbal bewust begon te volgen. 

Hieronder nog een aantal foto's waarvan ik denk dat ze wel de moeite waard zijn van het posten. 
















 

Reacties