Stadion De Wageningse Berg - FC Wageningen (lost ground)

Deze stond al een hele tijd op mijn wensenlijst. Een paar jaar geleden stond het al op de planning met het '2e divisie-toernooi' dat was opgezet, alleen deze werd destijds gestopt. Nu dus een nieuwe kans, via de stichting heb ik even een mailtje gestuurd wanneer het beste moment was om langs te komen. Dit kon op dinsdagochtend, dan zijn er veel oud-spelers, supporters en vrijwilligers die gezamenlijk het terrein onderhouden of gezellig een bakkie doen en oude herinneringen ophalen. Ik toog met een paar pakjes stroopwafels richting de Wageningse Berg en schoof gezellig aan. 


De eerste vraag was of ik voor Vitesse was, na dat deze vraag naar tevredenheid was beantwoord kwamen de eerste verhalen. Over de promotie wedstrijd tegen Cambuur, hierbij waren 20.000 duizend supporters bij aanwezig, dat was een record. Deze wedstrijd werd gewonnen door FC Wageningen met 4-0 en promotie was een feit. De volgende anekdote was de wedstrijd tegen PSV die met 6-1 werd gewonnen, trainer Fritz Korbach zei vooraf dat die zeikerdjes uit Eindhoven langs kwamen en dat ze die maar meteen een paar koekies moesten geven. Na de eerste verhalen te hebben aangehoord heb ik even een rondje gemaakt langs alles wat ik interessant vond en hier uiteraard veel foto's van gemaakt. 

De hoofdtribune is helaas niet meer in de originele staat, de tijd heeft deze helaas ingehaald, de staantribune aan de overzijde is nog wel in tact. En het grasveld ligt er heerlijk bij, je krijgt meteen zin om een balletje te trappen. Het complex wordt overigens nog veel gebruikt voor trainingskampen, OH Leuven was deze zomer al geweest en volgende week komt Holstein Kiel op bezoek. Het hele complex wordt netjes onderhouden door de vele vrijwilligers. Op het moment dat ik er was waren een paar man het veld aan het onderhouden en een ander was oude loketjes aan het schilderen. Als je hier rondloopt dan is het alsof de tijd heeft stilgestaan en is het een en al nostalgie. Heerlijk!


Na mijn ronde en vele foto's later ben ik weer even het home ingegaan om gedag de te zeggen. Hier raakte ik nog even aan de praat met een oud-speler en liepen we nog even oude elftalfoto's door die aan de muur hingen. Toen was het toch echt tijd om weer eens richting huis te gaan, maar niet zonder de uitnodiging mocht ik weer eens in de buurt zijn dan mocht ik altijd langskomen. Vervolgens heb ik nog even een rondje gelopen om het stadion heen en hier ook nog een paar plaatjes geschoten. 

Al met al een geslaagde ochtend en mooi om te zien dat een club die in 1992 failliet is gegaan bij zovelen nog steeds volop leeft. Hieronder nog een rits foto's van deze mooie ground.





































 

Reacties