Sportpark Berg en Bos: AGOVV - sv HTC 3-0 (2-0)

  

Vandaag weer eens een keertje naar Sportpark Berg en Bos. Hier ben ik al een aantal keren geweest, maar zonder uitgebreide foto's te maken. Vandaag een keertje samen met de opa van mijn vrouw, duseen wedstrijd in Apeldoorn uitgezocht en de keuze viel weer op AGOVV, mede ook door de vele zitplaatsen. 
AGOVV speelde vandaag zijn eerste wedstrijd van het seizoen tegen het Zwolse sv HTC. Beide elftallen spelen in de 3e klasse. Het niveau was in vergelijking met mijn vorige wedstrijden deze maand ook behoorlijk lager, maar ja, het is dan ook de 3e klasse. De omgeving van het sportpark en het sportpark zelf vergoedt een hoop, zo niet alles. Waarbij de oude hoofdtribune natuurlijk de absolute blikvanger is. Deze tribune is al in gebruik sinds 1924 en is 2016 gerenoveerd omdat een dragende paal was aangetast door een Aziatische boktor. Het sportpark ligt rustig gelegen in een bosrijke omgeving, dit geeft het sportpark nog een mooie extra dimensie. Al ben ik wel een beetje bevooroordeeld omdat ik in het verleden nog weleens een vrijdagavond wedstrijdje in de 1e divisie meepakte. 
 Aan de wedstrijd zelf zal ik niet zoveel woorden besteden, dit was vooral erg slordig van beide kanten al trok AGOVV na een ruststand van 2-0, met 3-0 aan het langste eind. Leuk feitje, de zoon van Peter Bosz, Marco Bosz nam alle 3 de doelpunten voor zijn rekening.

Rondom het veld heb ik best veel foto's gemaakt, ik heb maar even een selectie gemaakt en hieronder weergegeven. 































Reacties