Estadi Olímpico de Montjuïc, RCD Espanyol - Real Betis Sevilla (2-2) (uit de oude doos)

(22-04-2007) Estadi Olímpico de Montjuïc
RCD Espanyol - Real Betis Sevilla 2-2
Toeschouwers: 30.000
Doelpunten: Albert Riera, Raul Tamudo(ESP), Edu 2x(BET)


We hadden een weekendje Barcelona in de planning staan, geeneens zo zeer voor het voetbal, al stond wel bovenaan mijn lijst een bezoek aan Camp Nou. Een wedstrijd bezoek stond niet in de planning. Voor het hele weekend hadden we hop-on hop-off ticket gekocht zodat we met die bus overal konden op- en uitstappen. Hierbij kwamen we natuurlijk ook langs Camp Nou en hier hebben we een stadion tour gedaan, hier maak ik wellicht nog een keer een aparte post voor aan. Via deze bus kwamen ook opeens langs een ander stadion en hiervan waren de poorten ook nog eens geopend ook. Dus hier heb ik uiteraard even een kijkje genomen. Het stadion bleek het Olympisch stadion "Estadi Olímpico de Montjuïc" of ook wel Estadi Olímpic Lluís Copanys genoemd. RCD Espanyol speelde hier tijdelijk tot hun nieuwe onderkomen gereed was. 

Eenmaal weer terug in het centrum vlak bij ons hotel zag ik een aanplakbiljet hangen voor de wedstrijd van RCD Espanyol tegen Real Betis Sevilla, hier kon je bij de kassa van de metro gewoon kaartjes kopen. Zodoende heb ik kaartjes kunnen krijgen voor deze wedstrijd. Met de hop-on hop-off bus konden we makkelijk naar het stadion. We waren ruim op tijd en zaten op het gedeelte zonder dak in de felle zon. We zaten wel een stukje van het veld af maar dat mocht de pret niet drukken. 

Het stadion was verre van vol, het uitvak was redelijk gevuld, toch zaten er toch nog ongeveer 30.000 toeschouwers. Door de sintelbaan zat je een stuk van het veld af, daardoor miste je wel een stukje sfeer. De wedstrijd zelf eindigde in een 2-2 gelijkspel en 4 rode kaarten.  

Dit is mijn eerste wedstrijd in het buitenland geweest, op dit moment ook nog de enige maar hier hoop ik komend seizoen nog verandering in te kunnen brengen.







Reacties