Signal Iduna Park - Borussia Dortmund (uit de oude doos)

(30-06-2010)


We waren weer eens een weekendje weg, dit keer was de bestemming Winterberg in Duitsland. Een niet erg voetbal gerelateerd uitje dus. Op de heen weg zag ik dat we vlak langs Dortmund en Gelsenkirchen kwamen dus dat de voetbalgek in me bedacht al dat er mogelijkheden lagen voor op de terugweg. 

In het hotel in Winterberg hebben we nog de wedstrijd Nederland tegen Slowakije van het WK 2010 gekeken, dus in ieder geval weer een portie voetbal binnen gekregen. Na een paar daagjes in Winterberg en omstreken was het weer tijd voor de terugreis.Voor we vertrokken heb ik in ieder geval mijn vrouw kunnen overtuigen om naar het stadion van Borussia Dortmund te rijden. 

Eenmaal bij het stadion aangekomen eerst maar eens kijken of het mogelijk was om op die dag een tour door het Signal Iduna Park stadion te doen. Helaas was dat op deze dag niet mogelijk, dus het bezoek zou tot de buitenkant beperkt blijven. Echter zag ik bij het rondlopen dat er een hek openstond. Normaal gesproken zou ik daar aan voorbij lopen, maar dit ging natuurlijk wel om een stadion. Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het hek doorgelopen. Hierdoor kon ik toch een redelijk stuk het stadion in en kon ik in een vak komen. Hier vandaan heb ik vlug wat foto's gemaakt, want we wilden toch ook niet gesnapt worden. Dit alles heeft me wel een paar mooie foto's opgeleverd, weliswaar van een leeg stadion maar toch. 

Een wedstrijd volgen in dit stadion blijft nog steeds hoog op mijn bucketlist staan, hopelijk kan ik hem snel een keer afvinken op mijn lijst. 




Reacties